دیجی سان

کیوسک خود سرویس

کیوسک خود سرویس چگونه می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما کمک کند؟

فرقی نمی‌کند که صاحب کسب‌وکار بزرگی باشید یا کسب‌وکار کوچکی را اداره کنید، به‌هرحال، یافتن راه‌هایی برای ساده‌سازی فرایندهای مختلف و بهبود خدمت‌رسانی به مشتری برای شما اولویتی مهم است. اگر یک رستوران، فروشگاه یا داروخانه‌ای شلوغ دارید، یک کیوسک خود سرویس به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند. در این مطلب، درباره کیوسک خود سرویس و فواید آن برای کسب‌وکارهای مختلف توضیح می‌دهیم. در نهایت نیز نکات مهم برای خرید این نوع کیوسک را می‌خوانید.

کیوسک خود سرویس چیست؟

کیوسک خود سرویس یک دستگاه هوشمند با صفحه‌ای لمسی است که به مشتریان امکان خرید یا سفارش محصولات و خدمات شما را می‌دهد. این کیوسک از دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تشکیل شده است. بخش سخت‌افزاری یک دستگاه با صفحه نمایشی تعاملی را شامل می‌شود که در جای خود روی کیوسک دیواری، پیشخوان یا استند کیوسک ثابت شده است.

بخش نرم‌افزاری کیوسک را هم سامانه دیجیتال ساینیج تشکیل می‌دهد. دیجیتال ساینیج سیستم مدیریت محتوای آنلاین است. برای کنترل کیوسک و تغییر محتوای آن، باید وارد این سامانه شوید. سپس، با استفاده از ویجت‌ها و امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، برا کیوسک محتوا تولید کنید. دیجیتال ساینیج به شما این امکان را می‌دهد که محتوای کیوسک خود سرویس یا تابلوهای هوشمند را در هر لحظه و از هر جایی تغییر بدهید. حتی می‌توانید نمایش این محتوا را برای زمان و مدت خاصی مشخص کنید. به همین سادگی یک دستیار همه کاره هوشمند خواهید داشت.

چرا باید از کیوسک خود سرویس استفاده کنیم؟

کیوسک‌های هوشمند یا خود سرویس برای مقاصد مختلف سفارش‌دهی، پرداخت، بلیط‌دهی، نوبت‌دهی و تبلیغ یا اطلاع‌رسانی به کار می‌روند. فواید متعدد این نوع کیوسک باعث شده که تعداد مدیران موفقی که از این ابزار فناورانه استفاده می‌کنند، روز به روز بیشتر شود. در ادامه، مهم‌ترین مزایای به کار بردن کیوسک خود سرویس در کسب‌وکارهای مختلف را می‌خوانید.

۱. بهبود مدیریت فضای کسب‌وکار

یک کیوسک خود سرویس با طراحی خلاقانه و کاربردی می‌تواند در فضای بخش ورودی و پیشخوان شما به طرز قابل توجهی صرفه‌جویی کند. کیوسک‌های دیواری را می‌توان روی هر دیواری نصب کرد. استند کیوسک و کیوسک‌های کوچکتر نیز در بخش پیشخوان نصب می‌شوند. در نتیجه، می‌توانید بدون ایجاد تغییرات ساختاری عمده در فروشگاه یا رستوران خود، دستگاه کیوسک را به گونه‌ای سفارشی‌سازی کنید که در هر فضایی قرار بگیرد.

کیوسک سفارش گیر

۲. نیاز کمتر به نیروی انسانی

مشتریان می‌توانند سفارشات را با توجه کمتر یا بدون توجه کارکنان در یک کیوسک خود سرویس ثبت کنند. این ویژگی باعث می‌شود که کارکنان برای انجام دادن سایر فعالیت‌های مهمی که به تعامل انسانی نیاز دارند، وقت بیشتری داشته باشند. کسب‌وکارهای کوچکتر که نیروی انسانی کمتر و مشتریان بیشتری دارند، می‌توانند از این ویژگی کیوسک هوشمند به نفع خود استفاده کنند.

بر اساس گزارش کارشناسان، تا ۷۰ درصد از رستوران‌های بزرگ جهان با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و کیوسک‌های هوشمند این مشکل آنها را حل کرده است.

۳. ارتقای تجربه مشتری

با استفاده از کیوسک خود سرویس، مشتریان سفارشات خود را کاملا کنترل می‌کنند. آنها می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را سریع‌تر انتخاب کرده و بررسی کنند. این موضوع به معنای خطاهای سفارش کمتر و زمان انتظار کوتاه‌تر است که به بهبود تجربه مشتری کمک می‌کند.

۴. افزایش درآمد

اول از همه کیوسک خود سرویس به مشتریان شما این امکان را می‌دهد که ناشناس باقی بمانند. بنابراین، آنها می‌توانند اقلام بیشتری سفارش دهند یا درخواست‌های ویژه خود را بدون قضاوت شدن ارائه کنند. بر اساس پژوهش‌های انجام شده، به کار بردن کیوسک‌های هوشمند باعث افزایش ۸.۴ درصدی فروش اقلام غیرمعمول کسب‌وکارهای سراسر جهان می‌شود.

از آن گذشته، کیوسک‌های خود سرویس به شما این امکان را می‌دهند که فروش‌های خوب برنامه‌ریزی‌شده و تخفیف‌های مختلف داشته باشید. این امتیازات را می‌توان از طریق کیوسک به روشی هوشمندانه به مشتریان ارائه کرد. بررسی‌های انجام‌شده بر آمار فروش مک‌دونالد بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان نشان می‌دهد که احتمال اینکه مشتریان به جای سفارش‌های حضوری از کیوسک استفاده کنند، بیشتر است.

۵. شناخت بهتر مشتریان

فعالیت‌های مشتری در کیوسک‌های خود سرویس را می‌توان به دقت ردیابی کرد. این کار به شما اطلاعات بیشتری درباره رفتار و ترجیحات مشتری می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا محصولات و خدمات خود را بر اساس سلیقه و نیازهای مشتریان خود ارائه دهید.

آنچه باید برای خرید کیوسک خود سرویس بدانید

خرید کیوسک تعاملی یا خود سرویس راهی هوشمندانه برای افزایش سود و رونق کسب‌وکار است به شرطی که در خرید این ابزار فناورانه دقت کنید. هنگام خرید کیوسک خود سرویس باید به ۳ نکته مهم توجه کنید.

۱.نیازهای کسب‌وکار خود را در نظر بگیرید

باید درباره هدف خود از خرید کیوسک و نحوه استفاده از آن فکر کنید. به طور مثال، ممکن است رستورانی شلوغ داشته باشید که به خدمت‌رسانی سریع به مشتریان یا بهینه‌سازی فضای داخلی نیاز دارد. وجود کیوسک سفارش‌دهی در این رستوران به شما کمک می‌کند تا بدون شلوغی آشپزخانه یا پیشخوان سفارشات را به مشتری تحویل دهید.

کیوسک خود سرویس

۲.کیوسک مناسب را انتخاب کنید

بعد از مشخص شدن هدف از خرید کیوسک، باید دستگاه مناسب را انتخاب کنید. برای این منظور باید سهولت کاربری کیوسک را در نظر بگیرید. آخرین چیزی که می‌خواهید دستگاهی است که کاربری آن برای مشتریان دشوار است یا استفاده از آن به چند دقیقه توضیح نیاز دارد. در گام بعدی، مشخصات دستگاه را با نیازهای کسب‌وکار خود تطبیق دهید. اگر آزاد کردن فضای پیشخوان نیا کلیدی کسب‌وکارتان است، دستگاهی کوچک مناسب پیشخوان بخرید. یک استند کیوسک کوچک نیز می‌تواند در هر جایی از فروشگاه یا رستوران شما نصب شود. برای محیط‌های کوچکتر نیز می‌توان از کیوسک‌های دیواری استفاده کرد.

۳.راه‌اندازی و کار با کیوسک باید ساده باشد

کیوسکی که مدیریت آن ساده‌تر باشد، به شما در کسب سود بیشتر کمک می‌کند. کیوسکی که سامانه مدیریت محتوایی با کاربری ساده دارد، بهترین انتخاب شما خواهد بود. سیستم مدیریت محتوایی مانند سامانه مدیریت محتوای آنلاین نت بی شما را قادر می‌سازد تا با کمک ویجت‌هایی کاربردی و خلاقانه محتوای مورد نظر خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید.

کلام آخر

کیوسک خود سرویس ابزاری مدرن و فناورمحور است که اگر درست انتخاب شود، به رونق کسب‌وکار و بهبود تجربه مشتریان کمک می‌کند. برای انتخاب بهترین کیوسک خود سرویس باید سراغ شرکتی بروید که انواع کیوسک‌های تعاملی را طراحی و تولید می‌کند. دیجی سان به عنوان شرکتی دانش‌بنیان با بیش از ۱ دهه فعالیت، انواع کیوسک‌های خود سرویس را به صورت دیواری یا استند کیوسک طبق آخرین استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید می‌کند. برای سفارش کیوسک‌های دیجی سان با کارشناسان فروش این شرکت تماس بگیرید تا با توجه به نیازهای کسب‌وکارتان بهترین نوع کیوسک خود سرویس را به شما پیشنهاد دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *