امکان ندارد که راهی شیرینیفروشی یا فروشگاه قنادی مشهوری در سراسر جهان بشوید اما در آن اثری از فناوری نبینید. صاحبان شیرینیفروشیهای مشهور دنیا هم مانند بسیاری از مدیران کسبوکارهای موفق جهان از فناوریهای پیشرفته کمک میگیرند تا توجه مشتریان را به خود جلب کنند. در این مقاله، شما را با بهترین راهکارهای فناورانه برای هوشمندسازی فروشگاه قنادی و شیرینیفروشی آشنا میکنیم.
مزایای هوشمندسازی فروشگاههای قنادی و شیرینیفروشی
صاحبان فروشگاههای قنادی و شیرینیفروشی همواره به دنبال راههایی برای جذب مشتریان خود هستند. بااینحال، هزینههای مربوط به استخدام نیروی کار، تبلیغات و اداره فروشگاه همیشه یکی از دغدغههای اصلی این مدیران این مشاغل است. راهکارهای فناورانه مبتنی بر دیجیتال ساینیج میتوانند این دغدغهها را برطرف کند اما اغلب نادیده گرفته میشوند. هوشمندسازی فروشگاه قنادی و شیرینیفروشی علاوه بر کاهش هزینهها فواید مختلفی دارد که مهمترین آنها را در ادامه میخوانید.
۱. تبلیغات بهتر، مشتری بیشتر
هر اندازه هم که کیکها، دسرها و شیرینیجات شما طعم فوقالعادهای داشته باشند، تا زمانی که نتوانید آنها را به مردم معرفی کنید، فروشی نخواهید داشت. دیجیتال ساینیج و کیوسکهای اطلاعرسانی یا نمایشگرهای تجاری هوشمند آن به شما کمک میکنند تا محصولات خوشمزه خود را به شکلی جذاب و مؤثر تبلیغ کنید. بههرحال، خودتان میتوانید قضاوت کنید که تبلیغ یک دسر شکلاتی خوشمزه روی تابلویی ساده وسوسهکنندهتر است یا روی نمایشگری هوشمند همراه با جلوههای ویژه؟
از آن گذشته، میتوانید از کیوسکهای هوشمند نیز برای تبلیغات استفاده کنید. برای این کار کافیست، محتوای کیوسک را طوری تنظیم کنید که اگر مثلا مشتری نون خامهای سفارش میدهد، محصولات مشابه با آن مانند رولت خامهای نیز در گوشه از صفحه کیوسک تبلیغ شوند. در این صورت، احتمال اینکه تبلیغ شما به فروش منجر شود، بیشتر خواهد بود.
۲. شناخت بهتر نیازها و ترجیحات مشتریان
کیوسکهای خود سرویس تنها برای اموری مانند سفارشدهی و پرداخت کاربرد ندارند. این کیوسکها اطلاعات ارزشمندی جمعآوری میکنند که در نهایت باعث رشد کسبوکار شما میشوند. با بررسی گزارشهای کیوسکهای تعاملی میتوانید ترجیحات مشتریان خود را به صورت گزارشی جامع مشاهده کنید. در این صورت، به جای اینکه مثلا یک شیرینی خشک قدیمی که طرفداران کمتری دارد، بپزید، شیرینیها و دسرهایی که مشتریان بیشتری به آنها علاقه نشان دادهاند را آماده میکنید.
۳. مدیریت سادهتر منوها و محتوای تبلیغاتی
در روشهای سنتی اداره فروشگاه قنادی و شیرینیفروشی، برای تغییر محتوای بنرها یا تابلوهای تبلیغاتی به ساعتها و حتی روزها زمان نیاز داشتید. اگر هم محصولات جدیدی برای فروش داشتید، باید منو یا تابلوی فروشگاه را با زحمت و دردسر فراوان تغییر میدادید. با وجود راهکارهای هوشمند دیجیتال ساینیج اوضاع کاملا فرق کرده است.
در حال حاضر، با کمک سامانه مدیریت محتوای دیجیتال ساینیج میتوانید از هر جا و در هر زمانی محتوای نمایشگرهای تجاری یا کیوسکها را به سادگی آب خوردن تغییر بدهید.
۴. بهبود تجربه مشتری و برندینگ مؤثر
اگر شیرینیها، کیکها و دسرهای شما طرفداران بسیاری دارند، به شما تبریک میگوییم. شما توانستهاید نیمی از راه برای رضایت مشتریان را طی کنید. برای اینکه در این راه کاملا موفق شوید، باید کاری کنید که مشتریان از حضور در فروشگاه شما لذت ببرند. قطعا هیچ کسی دوست ندارد تا ساعتها در فروشگاه منتظر بایستد. گاهی حتی چشیدن طعم کیک یا شیرینی مورد علاقه ما هم ارزش ساعتها در صف ایستادن را ندارد. برای اینکه مشتریان شما هر وقت به یاد فروشگاه شما میفتند، راضی و خوشحال باشند، باید به فرایند خرید سرعت ببخشید.
بهترین راه برای خریدی آسان و سریع استفاده از کیوسکهای تعاملی است. مشتری به محض ورود به فروشگاه شما میتواند به محتوای نمایشگر تجاری نگاه کند و هزینه شیرینیهایی که میخواهد را از طریق کیوسک پرداخت بپردازد. راه سریعتر برای خرید هم این است که روی صفحه کیوسک سفارشگیر منوی محصولات شما را ببیند، آنهایی که میخواهد را انتخاب کند و همانجا هزینه را بپردازد. این تجربه خرید ساده و لذتبخش همیشه مشتری را به یاد فروشگاه شما میاندازد و به ترویج بهتر برند شما کمک میکند.
راهکارهای دیجی سان برای داشتن یک قنادی هوشمند
استفاده از راهکارهای هوشمند دیجیتال ساینیج مستلزم این است که از محصولاتی استفاده کنید که اولا، مطابق با استانداردهای روز دنیا باشند و ثانیا، در طراحی آنها نیازها و ترجیحات مشتریان ایرانی در نظر گرفته شده باشند. کیوسکها و نمایشگرهای دیجی سان این دو ویژگی مهم را دارند. علاوهبراین، این محصولات از طریق سامانه مدیریت محتوای آنلاین نت بی که سامانه دیجیتال ساینیج است کنترل میشوند.
راهکارهای ما برای هوشمندسازی فروشگاه قنادی یا شیرینیفروشی شما در ۳ محصول مهم دیجی سان خلاصه میشوند. این محصولات عبارتاند از:
- نمایشگر تجاری دیجی سان: اولین و مهمترین ابزار هوشمندی که برای تبلیغات بهتر به آن نیاز دارید، نمایشگر تجاری است. نمایشگرهای تجاری دیجی سان در ابعاد مختلف و دو حالت عمودی و افقی برای هر فضای کوچک و بزرگی مناسب هستند. بهعلاوه، اگر قصد دارید این نمایشگر را در فضای باز نصب کنید، میتوانید مطمئن باشید که نمایشگر در برابر شرایط مختلف آبوهوایی مقاوم است و محتوای آن حتی در روزهای آفتابی و با وجود نور خورشید نیز به خوبی خوانده میشود.
- کیوسک پرداخت: کیوسکهای دیجی سان با کاربرد پرداخت نیز به سرعت، دقت و سهولت خرید مشتریان شما کمک میکنند. این کیوسکها نیز در دو مدل سان ویو و سان نست عرضه میشوند. مشتری میتواند شیرینی یا دسرهای مورد علاقهاش را انتخاب کند. پس از اینکه این شیرینی روی ترازو رفت و وزن آن مشخص شد، از شما یک فیش دریافت میکند. در نهایت هم با اسکن کردن بارکد فیش یا وارد کردن کد آن در کیوسک پرداخت میتواند مبلغ مورد نظر را به صورت آنلاین پرداخت کند.
- کیوسک تبلیغات و اطلاعرسانی: برای فروشگاههای کوچکتر که نمیتوانند از عهده هزینه نمایشگرهای تجاری بزرگ بربیایند، کیوسک دیجی سان با کاربرد تبلیغات و اطلاعرسانی بهترین گزینه است. این کیوسک با طراحی جذاب و منحصربهفرد در چهار مدل سان رایز، سان ویژن، سان اینفو و سان تک عرضه میشود و برای فروشگاههای قنادی بزرگ و کوچک مناسب است.
کلام آخر
برای اداره فروشگاه قنادی یا شیرینیفروشی دو راه دارید؛ یا میتوانید به روشهای قدیمی و سنتی محصولات خود را تبلیغ کنید و بفروشید یا اینکه از راهکارهای هوشمند کمک بگیرید. واقعیت این است که استفاده از روشهای قدیمی و سنتی در عصر پیشرفته امروزی به شما کمک چندانی نمیکند. در عوض، به کار بردن راهکارهای هوشمند سبب بهبود تجربه مشتریان شما و رشد کسبوکارتان میشود.
برای اینکه از فناوری دیجیتال ساینیج استفاده کنید، باید سراغ بهترین و باسابقهترین شرکتها بروید. دیجی سان یک شرکت دانشبنیان ایرانی با بیش از ۱۰ سال سابقه است که نیازهای صاحبان کسبوکارهای مختلف را به خوبی میشناسند. ما راهکارهای هوشمند را بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا و ترجیحات مشتریان و کسبوکارهای ایرانی طراحی و تولید میکنیم. برای هوشمندسازی فروشگاه قنادی و شیرینیفروشی کافیست با کارشناسان بخش فروش دیجی سان تماس بگیرید.