دیجی سان

مقایسه کیوسک های سفارش گیر با روش های سنتی سفارش گیری

پیشرفت فناوری‌های نوین زندگی این روزهای بشر را دگرگون کرده است. بسیاری از جنبه‌های زندگی تحت تأثیر ابزارهای نوینی قرار گفته که تا چند دهه پیش خبری از آنها نبود. کیوسک‌های سفارش گیر نمونه‌ای از این ابزارهاست اما استند کیوسک سفارش‌گیر چیست؟

چرا کیوسک سفارش‌گیر روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود؟

سفارش‌گیری با این کیوسک هوشمند در مقایسه با روش‌های سنتی شفارش‌گیری چگونه است؟

در ادامه، به این سؤالات پاسخ می‌دهیم.

استند کیوسک سفارش گیر چیست؟

احتمالا خودتان حدس زده‌اید که کیوسک سفارش گیر چیست. این کیوسک هوشمند به مهمانان یک رستوران یا فروشگاه این امکان را می‌دهد که خودشان سفارش‌ها را ثبت و بعد پرداخت کنند. کیوسک‌های هوشمند سفارش‌گیر هم به صورت استند و هم به شکل صفحه نمایش‌ قابل نصب روی دیوار عرضه می‌شوند.

استند کیوسک سفارش گیر اغلب یک صفحه نمایشگر لمسی دارد که به رابط دیجیتالی فروشگاه یا رستوران متصل می‌شود. مشتری می‌تواند در این صفحه نمایشگر منوی رستوران یا محصولات فروشگاه را ببیند و از میان آنها غذا یا کالایی را سفارش بدهد. در نهایت هم با کمک کارت‌های عضو شبکه شتاب مبلغ آن را می‌پردازد.

این کیوسک‌ها قابلیت نمایش تبلیغات به مشتریان را هم دارند و مشتریان را از محصولات دیگر فروشگاه آگاه می‌کنند.

چرا کیوسک‌ سفارش گیر روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود؟

کیوسک‌ سفارش گیر را نمی‌توان ابزار دیجیتالی جدیدی دانست. قدمت کیوسک‌های تعاملی از جمله به سال ۱۹۷۷ میلادی می‌رسد. در سال ۲۰۱۶ میلادی هم پای این کیوسک‌ها برای سفارش‌گیری به رستوران‌ها باز شد. بااین‌حال، کیوسک‌های دیجیتال سفارش‌گیر تا زمان همه‌گیری کووید-۱۹ چندان محبوبیتی نداشتند. با افزایش این همه‌گیری مردم کم‌کم به فکر ابزارهایی برای تماس کمتر با فروشندگان افتادند. درنتیجه، این کیوسک‌ها بیش از پیش شهرت و محبوبیت یافتند.

سهولت استفاده از کیوسک‌های هوشمند سفارش‌گیر و افزایش سرعت سفارشات سبب شده تا امروزه مشتریان در سراسر جهان، به محض ورود به هر رستوران یا فروشگاه، بلافاصله سراغ این کیوسک‌ها بروند. نتایج برخی پژوهش‌ها در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که ۶۵درصد از مشتریان غذا خوردن در رستوران‌هایی را ترجیح می‌دهند که دارای این کیوسک‌های هوشمند باشند و تنها ۳۰درصد از آنها سفارش به روش‌های سنتی را ترجیح می‌دهند. همین موضوع نشان می‌دهد که کیوسک هوشمند سفارش‌گیر چقدر میان مردم طرفدار پیدا کرده است.

مقایسه کیوسک‌ سفارش‌ گیر نسبت به روش‌های سنتی سفارش‌گیری

هر کسی با بررسی رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ جهان می‌تواند متوجه شود که کیوسک‌های سفارش‌گیر چقدر طرفدار پیدا کرده‌اند. این روزها در مراکز تجاری بزرگ جهان دیگر از روش‌های سنتی سفارش‌گیری خبری نیست. به جای آن در گوشه و کنار این مراکز کیوسک‌های هوشمند و جذابی جاخوش کرده‌اند که مشتریان بسیاری را به سمت خود می‌کشانند. این کیوسک‌ها در مقایسه با روش‌های سنتی ۵ مزیت مهم دارند.

۱. سفارش‌ها بیشتر می‌شوند

رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد یکی از اولین رستوران‌هایی بود که کیوسک‌های سفارش‌گیر را وارد کسب‌وکار خود کرد. نتایج بررسی‌های اخیر در این رستوران نشان می‌دهد که مشتریان هنگام استفاده از این کیوسک‌ها، برای هر سفارش حدود ۱ دلار بیشتر خرج می‌کنند. در نتیجه، میزان سفارشات این رستوران ۳۰درصد بیشتر از گذشته شده است. همچنین، ۲۰درصد از مشتریانی که قبلا در ابتدای ورود به رستوران نوشیدنی سفارش نمی‌دادند هم با عرضه نوشیدنی از طریق این کیوسک‌ها به خرید ابتدایی نوشیدنی‌ها علاقه پیدا کردند.

کیوسک های سفارش گیر مک دونالد

همین نمونه از یک رستوران موفق نشان می‌دهد که وجود کیوسک هوشمند سفارش‌گیر تا چه اندازه به افزایش تعداد سفارش‌ها کمک می‌کند.

۲. مشتریان کمتر از گذشته منتظر می‌مانند

شاید کیوسک سفارش‌گیر در رستوران‌های کوچک تأثیر چشم‌گیری نداشته باشد اما در رستوران‌های بزرگ قضیه کاملا متفاوت است. در این رستوران‌ها که اغلب شلوغ می‌شوند، حتی اگر تعداد صندوق‌دارها را افزایش بدهید، باز هم مشتریان گرسنه در صف سفارش ناراضی خواهند بود.

در عوض، با وجود کیوسک دیجیتال سفارش‌گیر، مشتریان کمتر انتظار می‌کشند و فرصت دارند تا غذا سفارش بدهند، آن را به آشپزخانه بفرستند و تنها با یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب تمام هزینه‌ها را بپردازند.

 

۳. روند ثبت سفارش‌ها دقیق‌تر می‌شود

صفحه نمایشگر این کیوسک غذا یا محصولات یک رستوران یا فروشگاه را با تمام جزییات نشان می‌دهد. در نتیجه، مشتری می‌تواند آنچه سفارش می‌دهد را به‌دقت بررسی کند. این مسئله به دقیق‌تر شدن روند ثبت سفارش‌ها کمک می‌کند.

در روش‌های سنتی سفارش‌گیری احتمال خطای انسانی یا مورد پسند نبودن کالای مشتریان بیشتر بود. ممکن بود مشتری غذا یا کالایی را سفارش بدهد و یا صندوق‌دار آن را اشتباه وارد کند یا اینکه در بهترین حالت، خصوصیات آن کالا با آنچه مشتری تصور می‌کرد، متفاوت باشد. با ورود کیوسک‌های سفارش‌گیر به رستوران‌ها و فروشگاه‌ها این خطاها و مشکلات به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابند.

 

۴. هزینه‌ها کاهش می‌یابند

کیوسک‌های سفارش‌گیر به صاحب رستوران یا فروشگاه این امکان را می‌دهد که از کارکنان خود به بهترین شکل استفاده کنند. کارکنانی که تا پیش از این به ثبت دستی سفارش‌ها مشغول می‌شدند، حالا به کارهای دیگری که مشغول می‌شوند که هم هزینه‌ها را کمتر می‌کند و هم سود کسب‌وکار را افزایش می‌دهد. با کمک این کیوسک‌ها در روزهای شلوغ کاری تنها به یک یا دو کارمند با هزینه کمتر نیاز خواهید داشت.

نرم افزار سفارش گیر کیوسک

۵. کار مشتری و کارکنان راحت‌تر می‌شود

بزرگترین مزیت کیوسک‌های سفارش‌گیر که بعد از همه‌گیری کرونا خود را نشان داد، کاهش تعاملات حضوری است. مشتریان با وجود کیوسک‌هایی که در ورودی فروشگاه یا سر میزهای رستوران نصب شده، به تعامل با کارکنان نیازی ندارند. در نتیجه، هم کارکنان و هم مشتریان بدون استرس و با آسودگی خیال کار خود را انجام می‌دهند.

کلام آخر

هیچ شکی نیست که کیوسک‌های سفارش‌گیر نیاز به سرمایه اولیه دارند. بااین‌حال، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که روند محبوبیت این نوع کیوسک‌ها افزایش یافته و روزبه‌روز مشتریان بیشتری را به سمت خود می‌کشانند. در این اوضاع و احوال، مدیرانی موفق‌ترند که خود را با فناوری‌ها و تحولات روز هماهنگ کنند. شما هم اگر صاحب رستوران یا فروشگاه بزرگی هستید، احتمالا متوجه شده‌اید که وجود این کیوسک‌ها در مقایسه با روش‌های سنتی سفارش‌گیر چقدر مفید است.

برای خرید کیوسک سفارش گیر می‌توانید همین حالا به بخش فروش دیجی‌سان بروید و بهترین کیوسک مطابق با آخرین استانداردهای جهانی را سفارش بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *