در طول چند سال گذشته، کیوسک سفارش به یکی از لوازم اصلی رستورانها و فستفودهای زنجیرهای در سراسر جهان تبدیل شده است. هر چند رستورانهای بزرگ0 مکدونالدز و پنرا برد در اوایل ورود کیوسکهای خودسرویس از این راهکارهای همهکاره استفاده میکردند، رستورانهای مستقل برای پذیرش راهکارهای دیجیتال ساینیج دچار شک و تردید بودند. بااینحال، رستورانهای کوچکتر هم بعد از اینکه متوجه مزایای کیوسک سفارش در رستوران شدند، آن را به عنوان راهکاری مقرونبهصرفه برای کسبوکار خود به کار بردند. در این مقاله، درباره کیوسک سفارش و اهمیت آن در رستوران و فست فود هوشمند میخوانید.
کیوسک سفارش چیست؟
کیوسک سفارش نوعی کیوسک خودسرویس است که به مهمانان یک رستوران این امکان را میدهد تا خودشان غذا سفارش بدهند و هزینه آن را بپردازند. در واقع، این کیوسک نوعی دستگاه فروش پیچیده برای وعدههای غذایی است.
کیوسک سفارش معمولا از یک صفحه نمایش لمسی تشکیل میشود. روی این صفحه منوی رستوران به نمایش درمیآید و مشتریان را برای فرایند سفارشدهی از سفارش غذا گرفته تا پرداخت و تحویل آن راهنمایی میکند.
کیوسک سفارش در رستوران هوشمند چه نقشی دارد؟
کیوسک سفارش را باید صندوقدار دوم رستوران دانست. در واقع، به جای اینکه مشتریان شما برای سفارش دادن غذای خود به بخش صندوقداری مراجعه کنند، منوی غذاها شامل پیشغذا، غذای اصلی، دسر و نوشیدنیها یا مخلفات غذا را روی صفحه کیوسک میبینند و غذاهای مورد نظر خود را سفارش میدهند. به این ترتیب، مشتریان کمتر از حالت عادی سراغ کارکنان در بخش صندوقداری میروند. این موضوع باعث میشود که سفارشهای آنها زودتر از حالت معمول ثبت شود. از کلافگی و خستگی مشتریان در صف طولانی انتظار هم خبری نخواهد بود.
امکان سفارشدهی به صورت خودسرویس تنها نقش کیوسک سفارش در رستوران هوشند نیست. این کیوسک به بازاریابی و تبلیغات بهتر غذاها نیز کمک میکند. کیوسکهای سفارشدهی با صفحه نمایش لمسی و محتوای جذاب و کاربرپسند، تبلیغات را سادهتر میکنند. به طور مثال، فرض کنید که مشتری رستوران در حال سفارش جوجه کباب است. در همین حال، به او فهرستی از مخلفات مانند زیتون پرورده و ماست نمایش داده میشود. علاوهبراین، او میتواند فهرستی از پیشغذاها و سوپهای رستوران را مشاهده کند. این تبلیغات غیرمستقیم باعث میشوند که مشتری به فکر سفارش مخلفات همراه با غذا بیفتد یا به این فکر کند که برای مدتزمانی که منتظر آماده شدن غذا است، یک سوپ خوشمزه به عنوان پیشغذا سفارش بدهد. این شیوه تبلیغاتی سبب میشود که مشتریان غذاهای بیشتری را سفارش بدهند و با غذاهای کمترشناختهشده رستوران شما آشنا شوند.
کیوسک سفارش را میتوان در کنار سایر کیوسکهای هوشمند با کاربرد پرداخت یا اطلاعرسانی نیز نصب کرد. به این ترتیب، مشتریان خودشان به راحتی همه امور مربوط به سفارش غذا را انجام میدهند و شما را از استخدام نیروی انسانی بینیاز میکنند. در نتیجه، میتوانید منابع مالی را صرف بخشهای مهمتر کسبوکارتان مانند بهبود کیفیت غذاها یا تجهیز رستوران به امکانات رفاهی بیشتر کنید.
انواع مدلهای کیوسک سفارش دیجی سان
شرکت مبین فناوران جی که با نام دیجی سان نیز شناخته میشود، بیش از ۱۰ سال در زمینه طراحی و تولید راهکارهای هوشمند فعالیت میکند. کیوسکهای خودسرویس، نمایشگر تجاری و کامپیوتر یکپارچه از جمله محصولات پرطرفدار این شرکت در کسبوکارهای هوشمند هستند. کیوسکهای دیجی سان هم در فضای باز و هم در فضای بسته نصب میشوند و به مشاغل مختلف برای پرداخت، سفارشدهی، نوبتدهی، صدور بلیت و تبلیغات کمک میکنند.
کیوسک تعاملی دیجی سان با قابلیت سفارشدهی در دو مدل سان,ویژن و سان نست عرضه میشوند. کیوسک سان رایز یک استند کیوسک با طراحی زیبا است که متناسب با نیاز کسبوکار شما در اندازههای ۲۲، ۳۲، ۴۳، ۴۹ و ۵۵ اینچ طراحی و ساخته میشود. این کیوسک از طریق سامانه مدیریت محتوای آنلاین نت بی کنترل میشود. سان رایز را میتوانید به نرمافزارهای مورد نیاز خود مانند نرمافزارهای مالی و سفارشگیر متصل کنید.
کیوسک سان نست یک کیوسک دیواری است. این کیوسک سفارش را میتوانید در فضاهای کوچکتر یا بلااستفاده رستوران یا فست فود نصب کنید. سان نست هم درست شبیه سان رایز کار میکند. این کیوسک هم این قابلیت را دارد که مانند کیوسک سفارش سان رایز به تجهیزات جانبی مانند کارتخوان مجهز شود. هر دو مدل کیوسک سفارش دیجی سان کاربری سادهای دارند و به مشتریان شما خریدی لذتبخش را هدیه میکنند.
کلام آخر
کیوسک سفارش یکی از راهکارهای مبتنی بر دیجیتال ساینیج است که امروزه به عنوان دستیار همهکاره رستوران و فستفود به کار میرود. کیوسک سفارش دیجی سان یکی از بهترینها در نوع خود محسوب میشود و رقبایی جهانی دارد.
برای خرید کیوسک سفارش یا کسب اطلاعات بیشتر درباره این کیوسک، میتوانید با کارشناسان فروش دیجی سان تماس بگیرید. آنها متناسب با شرایط کسبوکار و فضای رستوران شما کیوسکی را پیشنهاد میدهند که به شهرت کسبوکارتان و بهبود تجربه مشتریانتان کمک کند.