دیجی سان

کاربردهای کیوسک نوبت دهی در مراکز درمانی و کلینیک ها

فرایند نوبت‌دهی به بیماران اغلب هم برای کارکنان پذیرش مراکز درمانی و کلینیک‌ها و هم برای بیماران خسته‌کننده و طاقت‌فرساست. خبر خوب اینکه این مسئله هم مانند بسیاری از مشکلات مربوط به حوزه درمان راه‌حل فناورانه‌ای دارد و آن راه‌حل استفاده از کیوسک نوبت‌دهی است. این کیوسک هوشمند هم تجربه بیمار را از ابتدا تا انتهای مراحل درمانی بهبود می‌بخشد و هم به عنوان دست راست مدیران مراکز درمانی و کیلینیک‌ها عمل می‌کند. در ادامه، با روش کار این نوع کیوسک تعاملی و کاربردهای آن در مراکز درمانی بیشتر آشنا می‌شوید.

منظور از کیوسک نوبت دهی چیست؟

کیوسک نوبت‌دهی دستگاهی تعاملی است که در اتاق انتظار مراکز درمانی قرار می‌گیرد و بیماران می‌توانند با کمک آن نوبت خود برای پذیرش در اتاق پزشک را به صورت دیجیتالی بررسی کنند. این کیوسک‌ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند. البته، بعضی از انواع کیوسک نوبت‌دهی صفحه کلید، ماوس و مانیتور دارند. کیوسک‌های نوبت‌دهی دیجی‌سان از نوع اول هستند.

کیوسک نوبت‌دهی یا به صورت دیواری است که به آن کیوسک سان نست می‌گویند و یا به‌صورت استند ساخته شده و کیوسک سان رایس نام دارد. این کیوسک هوشمند با سیستم‌ عامل‌های اندروید و ویندوز کار می‌کند. کیوسک نوبت‌دهی در اندازه‌های مختلف از ۲۲ تا ۵۵ اینچ تولید می‌شود و برای قرار گرفتن در هر بخش از مرکز درمانی مناسب است.

کیوسک نوبت‌دهی چگونه کار می‌کند؟

برای استفاده از کیوسک نوبت‌دهی، بیمار باید روبه‌روی آن بایستد و نام بخش یا پزشکی که می‌خواهد به اتاق او مراجعه کند را انتخاب نماید. پس از آن، منتظر چاپ شماره نوبت خود می‌ماند. کیوسک هوشمند با توجه به عوامل مختلف نظیر شماره نوبت بیماران قبلی، مدت زمان انتظار به صورت تقریبی و تعداد مراجعان پزشک یا بخش مورد نظر او رسید نوبت را چاپ می‌کند. مشتری با دریافت این شماره نوبت می‌تواند به بخش یا پزشک مربوطه مراجعه کند و از خدمات آنها بهره‌مند شود.

کیوسک‌های نوبت‌دهی به سامانه مدیریت محتوای آنلاین نت‌بی متصل می‌شوند و اداره و نوبت‌دهی مرکز درمانی یا کلینیک را به ساده‌ترین روش انجام می‌دهند.

کیوسک نوبت دهی مرکز جامع برکت

کاربردهای کیوسک نوبت دهی در مراکز درمانی و کلینیک‌ها

کیوسک نوبت‌دهی می‌تواند بسیاری از کارهای مربوط به پذیرش بیماران را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام بدهد. بر این اساس، کیوسک نوبت‌دهی در مراکز درمانی ۵ کاربرد مهم دارد.

۱. پذیرش بیمار

بدیهی است که اولین کاربرد کیوسک نوبت‌دهی پذیرش بیماران به صورت الکترونیکی است. با کمک این کیوسک تعاملی بیماران و مراجعین مراکز درمانی خودشان با کمک گزینه‌های گرافیکی جذاب نوبت می‌گیرند. بنابراین، هیچ‌کس برای گرفتن نوبت روبه‌روی بخش پذیرش تجمع نمی‌کند و از درمانگاه‌ها و مراکز درمانی پرازدحام خبری نیست.

۲. ایجاد صف انتظار برای بیماران

در روش‌های سنتی نوبت‌دهی بیماران مجبور بودند تا برای اعلام مشخصات خود به بخش پذیرش برای مدت‌ها در کنار این بخش بایستند. با وجود کیوسک نوبت‌دهی این موضوع به‌ندرت اتفاق میفتد چون بیماران می‌توانند مشخصات خود را در کیوسک وارد کنند و به صورت خودکار نام آنها در صف انتظار ملاقات با پزشک قرار می‌گیرد.

۳. پذیرش و ثبت نام بیماران به صورت دیجیتال

با وجود کیوسک نوبت‌دهی باید دفترها و اسناد کاغذی دست‌وپاگیر را فراموش کنید. این کیوسک‌ها نام بیماران را به صورت الکترونیکی در سیستم مدیریت محتوای شما وارد می‌کنند. بنابراین، هم دسترسی به فهرست بیماران ساده‌تر می‌شود و هم مصرف کاغذ در مراکز درمانی به حداقل می‌رسد.

۴. پرداخت الکترونیکی صورت‌حساب بیماران

بیماران و مراجعین مراکز درمانی در کار با کیوسک نوبت‌دهی این امکان را دارند که هزینه‌ها را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند. در واقع، بعد از اینکه نوبت آنها ثبت شد، گزینه‌های پرداخت برایشان نمایش داده می‌شود. در صورتی که بیمار گزینه پرداخت اینترنتی یا الکترونیکی را انتخاب کند، می‌تواند با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب و درگاه پرداخت امن تمام هزینه‌ها را بپردازد. این روش پرداخت هم سریع‌تر است و هم از اطلاعات حساب بیماران محافظت می‌کند.

نمایشگر ده اینچ تخت بیمار مرکز جامع برکت

 

۵. امکان تهیه گزارش در کوتاه‌ترین زمان

برای مدیریت بهتر مراکز درمانی و کلینیک‌ها و نظارت بر بهبود عملکرد کارکنان این مراکز، باید از گزارش‌های دوره‌ای استفاده کرد. در روش‌های سنتی تمام موضوعات در دفاتر و اسناد کاغذی ثبت می‌شد و کارکنان بخش مدیریت باید چند روز را به بررسی این سوابق و تهیه گزارش از آنها اختصاص می‌دادند.

کیوسک نوبت‌دهی برای این مسئله هم راهکاری دارد. از آنجایی که در این کیوسک همه چیز به صورت دیجیتالی ثبت می‌شود و کیوسک به سیستم مدیریت محتوای آنلاین متصل است، تهیه گزارش در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. این گزارش‌ها هم به صورت داده‌های خام و هم به صورت نمودارهای گرافیکی قابل دسترسی هستند. بنابراین‌، وقت مدیریت و کارکنان برای بررسی و تهیه گزارش‌ها تلف نمی‌شود.

سخن پایانی

مراکز درمانی و کلینیک‌ها یکی از بخش‌های درمانی کشور هستند که باید امور مربوط به آنها با سرعت و دقت انجام شود. مدیر این مراکز می‌تواند برای این کار از روش‌های مختلفی کمک بگیرد که بهترین آنها استفاده از فناوری‌های پیشرفته است. کیوسک‌ نوبت‌دهی یکی از مهم‌ترین ابزارهای روز دنیا برای اداره بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به شمار می‌رود.

با به‌کارگیری این کیوسک تعاملی هوشمند بیماران کمتر در صف انتظار پذیرش معطل می‌مانند و کارکنان می‌توانند با صبر و حوصله بقیه امور مربوط به اداره مرکز درمانی را انجام بدهند. تجهیز مرکز جامع سرطان برکت توسط دیجی‌سان نمونه موفق کاربرد کیوسک نوبت‌دهی و سایر کیوسک‌های هوشمند در مراکز درمانی است.

اگر شما هم به عنوان مدیر موفق یک مرکز درمانی یا کلینیک قصد خرید کیوسک نوبت‌دهی را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش دیجی‌سان تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان کیوسک مورد نظرتان به دست‌تان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *