امروزه طلافروشیها و مغازههای فروش جواهرات قیمتی به دیجیتال ساینیج به عنوان ابزاری برای ارتباط و تعامل با مشتریان خود نگاه میکنند. به همین علت، طلافروشیهای بزرگ دنیا فرایند هوشمندسازی کسبوکار خود را شروع کردهاند. شما هم اگر به اداره طلافروشی خود به شکلی مؤثر و هوشمندانه فکر میکنید، تا پایان این مطلب با ما همراه شوید. در ادامه، هرآنچه باید برای هوشمندسازی طلافروشی بدانید را میخوانید.
چرا باید طلافروشی را هوشمند کرد؟
یکی از سؤالات مهمی که مدیران مشاغل مختلف اغلب از خود میپرسند، این است که هوشمندسازی کسبوکار چه لزومی دارد؟ مهمترین پاسخ به این سؤال بهبود تجربه مشتری است. مشتریانی که به فروشگاه شما پا میگذارند، از همان بدو ورود تا آخرین مراحل خرید در حال ارزیابی کسبوکار شما هستند. وقتی راهکارهای سفارشدهی هوشمند را جایگزین روشهای سنتی سفارشگیری میکنید، به آنها این فرصت را میدهید که با مشاهده تصاویر طلا و جواهرات شما آنها را به سهولت و در کمترین زمان ممکن سفارش بدهند. مشتری که از این روش جذاب سفارشدهی استفاده کند، مسلما در دفعات بعدی نیز برای خرید طلا و جواهرات به سراغ فروشگاه شما میآید.
وقتی این مشتریان به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند، در واقع سفیر ترویج برند شما خواهند بود. حالا آنها در هر فرصتی از برند شما و تجربه خرید هوشمندی که داشتهاند تعریف میکنند. این موضوع در نهایت به سودآوری بیشتر و رونق کسبوکار شما منجر خواهد شد.
ویژگی بعدی کیوسکهای خودسرویس امنیت بالای سفارشدهی است. در یک فروشگاه طلا و جواهرات تأمین امنیت حرف اول را میزند و کیوسکهای سفارشدهی به شما در این امر کمک میکنند. با وجود این کیوسکها مجبور نیستید برای هر سفارش طلا و جواهرات را از ویترین امن خود خارج کنید. مشتریان میتوانند تنوع محصولات شما را روی نمایشگر کیوسک با تصاویر شفاف و واضح ببینند و از میان آنها یکی را انتخاب کنند.
آخرین علت هوشمندسازی طلافروشی هم به تبلیغات بهتر و مؤثرتر مربوط میشود. برای تبلیغ کالاهای خود میتوانید آنها را به صورت گزینههای پیشنهادی در کیوسک پرداخت یا سفارشیدهی به نمایش درآورید. نمایش تبلیغات از طریق کیوسکهای اطلاعرسانی یا نمایشگرهای تجاری هم روشی مؤثر و جذاب برای تبلیغ طلا و جواهرات شماست.
راهکارهای دیجی سان برای هوشمندسازی طلافروشی
یک مدیر طلافروشی مدرن و هوشمند از دیجیتال ساینیج برای توسعه کسبوکار خود بهره میبرد. در واقع، برای اینکه کسبوکاری همتراز مشاغل بزرگ در سراسر دنیا داشته باشید، باید از فناوری دیجیتال ساینیج به بهترین شکل استفاده کنید. دیجی سان در این راه به شما کمک میکند. به همین منظور، به شما ۴ راهکار برای هوشمندسازی طلافروشی پیشنهاد میکنیم.
نمایشگر تجاری
تبلیغات در فضای باز و سرپوشیده یکی از مهمترین عوامل برای ترویج یک برند موفق و توسعه کسبوکار آن است. در حال حاضر، تبلیغ محصولات و خدمات از طریق نمایشگرهای تجاری بزرگ و کوچک بیشترین تأثیر را بر مشتریان دارد. نمایشگرهای تجاری دیجی سان را میتوانید به صورت عمودی یا افقی در فضای داخلی یا بیرونی فروشگاه خود نصب کنید. این نمایشگر از طریق سامانه مدیریت محتوای نت بی کنترل میشود. در نتیجه، تغییر و اصلاح محتوا یا زمانبندی آن بسیار ساده است. کافیست وارد این سامانه شوید و با استفاده از ویجتهای اختصاصی محتوایی جذاب و مخاطبپسند تولید کنید.
کیوسک اطلاعرسانی
برای تبلیغ محصولات خود به نمایشگر تجاری بسنده نکنید. برای این کار، از کیوسک اطلاعرسانی دیجی سان نیز کمک بگیرید. این کیوسک در مدلهای مختلف استند کیوسک با نامهای سان رایز، سان ویژن، سان ویو و سان نست به آخرین اطلاعات مربوط به محصولات، قیمتها و تخفیفهای آن را به نمایش درمیآورد.
کیوسک پرداخت
راهکار بعدی دیجی سان برای داشتن یک طلافروشی هوشمند، کیوسک پرداخت است. مشتریان به جای اینکه منتظر بمانند تا صندوقدار شما اطلاعات پرداخت آنها را پردازش کند و کارتخوان را روبهرویشان بگذارد، سراغ کیوسک پرداخت میروند. این کیوسک مجهز به بارکدخوان، کارتخوان و فناوری NFC است تا مشتری از هر روشی که برایش سادهتر است، به سرعت مبلغ سفارش خود را بپردازد و از کیوسک رسید دریافت کند. به این ترتیب، مشتریان هم حق انتخاب بیشتری برای پرداخت هزینه محصولات دارند و هم خریدی لذت بخش را تجربه میکنند.
کیوسک سفارشدهی
مهمترین و آخرین راهکاری که میتواند در یک طلافروشی هوشمند به کار رود، کیوسک سفارشدهی است. در صفحه نمایشگر این کیوسک هوشمند، فهرست محصولات خود و آخرین قیمت آن را قرار بدهید. از آنجایی که بازار طلا همیشه در نوسان است، این کیوسک کاربردیترین و بهترین راهکار هوشمند شما خواهد بود. با استفاده از سامانه مدیریت محتوای نت بی میتوانید آخرین تغییرات قیمت محصولات خود در هر لحظه را بدون هیچ دردسری در کیوسک وارد کنید. در نتیجه، بدون اینکه زحمت تغییر تابلوها یا فهرست قیمت محصولات خود روی دیوارها را بکشید، آنها را به صورت لحظهای روی صفحه نمایشگر کیوسک تغییر میدهید. به این ترتیب، مشتری اجناس شما را با آخرین قیمت خریداری میکند و در این میان، ضرری متوجه کسبوکار شما نخواهد بود.
از آن گذشته، با استفاده از این کیوسک تعاملی، دقت سفارشدهی مشتری بالا میرود. این مسئله به نوبه خود در خرید و فروش طلا و جواهرات اهمیت بسیاری دارد.
کلام آخر
هر کسبوکاری برای پیشرفت خواه ناخواه باید همگام با فناوریهای روز حرکت کند. طلافروشی نیز یکی از کسبوکارهایی است که به لطف دیجیتال ساینیج پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت. وجود راهکارهای هوشمند در فروشگاه شما باعث افزایش سرعت، دقت و سهولت مبادلات تجاری خواهد شد. از آن گذشته، هوشمندسازی طلافروشی به تمایز شما میان رقبا نیز کمک شایانی خواهد کرد.
برای هوشمندسازی کسبوکار خود میتوانید همین حالا با مشاوران دیجی سان تماس بگیرید. این مشاوران باتجربه با توجه به شرایط و نیازهای کسبوکار شما بهترین راهکارهای هوشمند را پیشنهاد میدهند و شما را برای پیشرفت همراهی میکنند.