آیا تابهحال مسابقات فوتبال را در یک کافه یا رستوران تماشا کردهاید؟ برنامههای گردشگری در نمایشگر صنعتی واقع در لابی یک هتل، فهرست خدمات در نمایشگر هوشمند بیمارستان یا فهرست بخشها و کالاهای مختلف در نمایشگر اصلی مرکز خرید را چطور؟ به احتمال بسیار، زمانی که به این نمایشگرها نگاه می کنید، از خود میپرسید: «آیا این همان تلویزیونی نیست که من در خانه دارم؟» پاسخ به این سؤال تقریبا منفی است. نمایشگرهای تجاری که در محیط کسبوکارهای مختلف میبینید، با تلویزیونهای خانگی ۵ تفاوت مهم دارند. در ادامه، درباره این تفاوتها بیشتر توضیح میدهیم.
۱. ماندگاری متفاوت
نمایشگرهای تجاری در فضاهای بیرونی کاربردها و انواع بسیاری دارند. تابلوهای دیجیتال آموزشی، سرگرمی و تبلیغات تنها بخشی از این نمایشگرهای هوشمند هستند. این نمایشگرها طوری طراحی و ساخته میشوند که بتوانند حداقل تا ۱۶ ساعت در روز و ۷ روز هفته را کار کنند و در برابر سختیهای بازار تجاری دوام بیاورند.
نمایشگرهای صنعتی و تجاری در کمترین حالت ۱۶ ساعت از هر ۳۶۵ روز سال روشن هستند و کار میکنند اما تلویزیونهای خانگی روزانه تنها چند ساعت روشن هستند. در نتیجه، نمایشگرهای صنعتی به گونهای طراحی و آزمایش میشوند که نسبت به تلویزیونهای عادی طول عمر بیشتری داشته باشند. نمایشگرهای صنعتی درجه یک اغلب صفحه نمایش پیشرفتهای دارند که برای ساعات طولانی روشن ماندن طراحی شده و در زمینه مسائل مربوط به حفظ کیفیت تصاویر حساسیت کمتری دارند.
علاوهبراین، نمایشگر تجاری دارای منبع تغذیه با کیفیت بالاتر و سیستم خنککننده پیشرفتهتر است که امکان استفاده طولانیتر را فراهم میکند.
۲. روشنایی صفحه نمایش
یکی از تفاوتهای اصلی میان نمایشگرهای عادی و صنعتی در میزان دید و روشنایی صفحه نمایش آنهاست. تلویزیونهای عادی بر اساس شرایط و کاربرد خانگی طراحی شدهاند. از آنجایی که روشنایی خانهها را میتوان به راحتی تنظیم کرد، لازم نیست که تلویزیون خانگی به روشنی نمایشگر صنعتی باشد. نمایشگر تجاری در شرایطی مانند رعد و برق با نور شدید یا نور کنترلنشده فضاهای تجاری و مراکز خرید به درجه روشنایی بالاتری نیاز دارد.
۳. حفظ تصویر
نسوختن صفحه نمایش یا حفظ تصویر نکتهای بسیار مهم برای طراحی نمایشگرهای تجاری یا دیجیتال ساینیج است. فناوری دیجیتال ساینیج تصاویر را برای مدت زمان طولانی روی صفحه نمایش نگه میدارد. اگر این اتفاق در تلویزیونهای عادی بیفتد، ممکن است پیکسلهای صفحه نمایش آنها بهسرعت بسوزد.
حفظ تصویر تغییر رنگ دائمی پیکسلهای صفحه نمایش است که منجر به سوختن تصویر شبح یا هاله تصویر در صفحه میشود. نمایشگرهای تجاری ویژگیهای پیشرفته ضد پیکسلسوختگی دارند که از این مشکل جلوگیری میکند.
۴. ایمنی محتوا
تلویزیونهای خانگی برای استفاده شخصی در منزل و کنترل از راه دور در خانه طراحی شدهاند. نمایشگرهای تجاری معمولا دارای خصوصیت قفل حالت عمومی هستند که کنترلهای عملیاتی را غیرفعال میکند. این ویژگی سبب میشود که افراد در مکانهای عمومی مانند فروشگاهها و رستورانها نتوانند محتوا را خودسرانه تغییر بدهند.
۵. مدت زمان گارانتی
هنگام خرید نمایشگر صنعتی و تلویزیون عادی متوجه یک تفاوت بسیار مهم خواهید شد و آن گارانتی است. تلویزیونهای عادی به طور خاص برای مصارف شخصی و خانگی گارانتی دارند. معمولا گارانتی این تلویزیونها برای ۱ سال است اما نمایشگرهای تجاری گارانتیهای طولانیتری دارند.
کلام آخر
اگر برای کسبکار، مرکز آموزشی یا سایر محیطهای تجاری خود به نمایشگر صنعتی نیاز دارید، آگاهی از تفاوت تلویزیونهای عادی و این نمایشگرها به شما کمک بزرگی میکند. ساختار مستحکمتر، شیشه ضدضربه و توانایی کنترل محتوا از طریق فناوری دیجیتال ساینیج از ویژگیهای برتر نمایشگر تجاری است. این خصوصیات به شما کمک میکنند تا پیامهای تبلیغاتی یا اطلاعاتی خود را با بهترین جلوه بصری برای مخاطبان خود به نمایش بگذارید.
برای خرید بهترین نمایشگر صنعتی، میتوانید از دیجیسان کمک بخواهید. کافیست با کارشناسان فروش این شرکت دانشبنیان ایرانی تماس بگیرید. آنها ابتدا شرایط کسبوکار و محیط تجاری شما را بررسی میکنند. سپس، در کوتاهترین زمان ممکن بهترین نمایشگر تجاری را به شما معرفی خواهند کرد.