رستوران و فست فود از جمله کسبوکارهایی هستند که کیوسکهای تعاملی در آنها نقش مهمی دارند. در حقیقت، اگر بخواهید رستورانی مدرن و هوشمند داشته باشید، باید از این کیوسکهای خودسرویس کمک بگیرید. در این میان، نقش کیوسک سفارش غذا در رستوران هوشمند از همه پررنگتر است. در مقالهای که میخوانید، کاربرد کیوسک سفارش غذا در یک رستوران هوشمند توضیح داده شده است.
کیوسک سفارش غذا چیست؟
قبل از اینکه بخواهیم درباره نقش کیوسک سفارش غذا در رستورانهای مدرن توضیح بدهیم، باید با این دستگاه فناورمحور آشنا شوید. به طور کلی، کیوسکهای تعاملی مبتنی بر فناوری دیجیتال ساینیج کاربردهای مختلفی از جمله کیوسک پرداخت، کیوسک نوبتدهی، کیوسک بلیط دهی و کیوسک سفارشدهی دارند. کیوسک سفارشدهی در رستورانها با نام کیوسک سفارش غذا نیز شناخته میشود.
این دستگاه هوشمند به صورت کیوسک دیواری یا استند کیوسک در رستوران نصب میشود. مشتری از طریق صفحه نمایشگر لمسی این کیوسک، منوی غذاها، فهرست غذاهای روز و غذاهای تخفیفی را مشاهده میکند. او میتواند به سادگی هر غذایی که میخواهد را از منوی روی صفحه سفارش بدهد. سفارش از طریق فناوری دیجیتال ساینیج به آشپزخانه فرستاده میشود و او یک رسید دریافت میکند.
در برخی از رستورانها در کنار این کیوسک، یک کیوسک پرداخت هم نصب شده که مبلغ سفارش از طریق آن دریافت میشود. برخی از رستورانها هم ترجیح میدهند که کیوسک سفارش غذا را با تجهیزات جانبی مانند کارتخوان نصب کنند تا مشتری در همان زمان سفارش، مبلغ آن را پرداخت کند.
مزایای کیوسک سفارش غذا
شاید در گذشتهای نه چندان دور فناوریهای هوشمند در اداره رستوران و فست فود نقش مهمی نداشتند اما امروزه اوضاع کاملا متفاوت شده است. در حال حاضر، کیوسک سفارش غذا به عنوان دستیار هوشمند بسیاری از مدیران رستورانهای بزرگ دنیا عمل میکند. مزایای این کیوسک هوشمند سبب شده که هر روز بر تعداد رستورانهایی که از این دستگاه استفاده میکنند، افزوده شود.
۱. بهبود تجربه مشتری
مهمترین موضوع در هر کسبوکار این است که تجربه خرید مشتریان بهبود یابد. رستوران و فست فود هم از جمله مشاغلی هستند که در آنها تجربه مشتری نقش مهمی را ایفا میکند. بخشی از این تجربه در رستورانها به کیفیت غذاها مربوط میشود و بخش مهم دیگر آن به تجربه حضور مشتری در رستوران بازمیگردد. در واقع، مشتریان هر چه سریعتر سفارشهای خود را دریافت کنند، تجربه خریدی لذتبخشتر دارند. اینجاست که نقش کیوسک سفارش غذا و سهولت کاربری آن اهمیت مییابد. مشتریان به جای انتظار طولانیمدت از طریق این کیوسک هوشمند غذاهای خوشمزه را سفارش میدهند تا همه چیز سریعتر پیش رود.
۲. افزایش دقت سفارشگیری
کیوسک سفارش غذا یک دستیار خستگیناپذیر و دقیق در بخش صندوقداری رستوران است. این کیوسک دچار خطاهای انسانی که اغلب از ازدحام مشتریان یا خستگی کارکنان ناشی میشوند، نخواهد شد. از آن گذشته، مشتری میتواند تا آخرین لحظه سفارش را طبق نظر خود تغییر دهد. در نتیجه، از کلافگی و نارضایتی مشتریان خبری نخواهد بود.
۳. مدیریت بهتر هزینهها
کیوسک سفارش غذا میتواند صندوقدار دوم شما باشد. بنابراین، در طولانیمدت، هزینه استخدام نیروی انسانی در بخش صندوقداری را صرف بهبود کیفیت غذاها و نوسازی تجهیزات رستوران میکنید. به این ترتیب، منابع مالی رستوران را به بهترین شکل ممکن صرف خواهید کرد.
۴. مدیریت هوشمند رستوران و فست فود
کیوسک سفارش غذا میتواند ترجیحات و نیازهای مشتریان را به شما نشان دهد. گزارشهای دورهای دقیق این دستگاه فناورمحور به شما کمک میکند تا همه چیز را طبق خواستهها و نیازهای مشتریان پیش ببرید. در نهایت، این موضوع به رونق کسبوکار شما منجر خواهد شد.
کلام آخر
رستوران و فست فود از جمله مشاغلی هستند که میتوانند از کیوسکهای تعاملی بیشترین بهره را ببرند. برای اینکه رستوران خود را به بهترین مدل کیوسک سفارش غذا مجهز کنید، باید سراغ حرفهایها بروید. دیجی سان با بیش از ۱۰ سال تجربه موفق در زمینه تولید راهکارهای هوشمند میتواند در این مسیر به شما کمک کند. کیوسک سفارش غذای دیجی سان در دو مدل سان ویژن و سان نست در هر بخشی از رستوران یا فست فود که بخواهید نصب میشود و به شما در رونق کسبوکارتان کمک میکند.