با افزایش محبوبیت محتوای پویای دیجیتال، دنیای تبلیغات و تجارت از تابلوها و کیوسکهای دیجیتالی تعاملی استقبال میکند اما فناوری به کار رفته در این ابزارهای تجاری چیست و چگونه میتوان از آن به نفع خود استفاده کرد؟ در این مقاله، درباره دیجیتال ساینیج، انواع، نمونههای آن و مزایای این فناوری توضیح میدهیم.
دیجیتال ساینیج چیست؟
دیجیتال ساینیج به فناوری به کار رفته در نمایشگرهای الایدی یا السیدی، تلویزیونها یا کیوسکهای تعاملی گفته میشود که برای نمایش صفحات وب، ویدیوها، مسیریابی، اطلاعات منوی رستورانها، پیامهای تبلیغاتی و مانند آن به کار میروند.
دیجیتال ساینیج در اماکنی مانند فضاهای عمومی، فروشگاهها، ادارات، بانکها، موزهها، رستورانها، داروخانهها و مراکز درمانی وظیفه راهنمایی مسیر، اطلاعرسانی و تبلیغات را بر عهده دارد.
انواع دیجیتال ساینیج
دیجیتال ساینیج انواع مختلفی دارد که هر کدام در بخشهای مختلف صنعت کاربرد دارند.
۱. دیجیتال ساینیج پویا
این نوع از دیجیتال ساینیج برای نمایش تصاویر و ویدیوها در مدلهای تمامصفحه یا چندبخشی از نمایشگرهای السیدی و الالدی است. محتوا در این نمایشگرها بر اساس یک برنامه از پیش تعریفشده در مدت زمان تعیینشده با کمک بهترین روشهای نمایشی روی نمایشگرها نشان داده میشود.
معمولا در فروشگاههای کوچک، مراکز درمانی و فستفودها از این فناوری استفاده میشود.
۲. دیجیتال ساینیج خودکار
این فناوری در بخش حملونقل کاربرد بیشتری دارد چون برنامه زمانی حرکت وسایل نقلیه را به صورت خودکار به نمایش درمیآورد. ویژگی خاص دیجیتال ساینیج خودکار این است که با فناوریهای نمایشگر دیجیتالی کار میکند که بر اساس آخرین زبانهای برنامهنویسی مانند HTML5 ساخته شدهاند و با فناوریهایی مانند دادههای باز یکپارچه میشوند.
۳. دیجیتال ساینیج تبلیغاتی
این فناوری در حاشیه بزرگراههای شهرهای بزرگ حضور پررنگی دارد و میتوانید کاربرد آن را در بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگی که از نمایشگرهای الایدی ساخته شدهاند ببینید. نمایشگرهایی که با فناوری دیجیتال ساینیج تبلیغاتی کار میکنند را میتوانید در متروها و ایستگاههای حملونقل شهرهای بزرگ جهان ببینید. در این تابلوها از نمایشگرهای السیدی با سطح روشنایی بسیار بالا استفاده می شود.
۴. دیجیتال ساینیج تعاملی
این نوع فناوری نامهای متفاوتی دارد. در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، به آن پایانه تعاملی میگفتند و در حال حاضر با نام کیوسک تعاملی شناخته میشود. اگرچه این کیوسکهای تعاملی بیش از ۲۰ سال قدمت دارند اما در سالهای اخیر با نام جدیدی یعنی کیوسک هوشمند تقاضای روزافزون یافتهاند.
نمونههایی از کاربرد دیجیتال ساینیج
دیجیتال ساینیج میتواند برای اطلاعرسانی، ارتباطات داخلی در یک مجموعه یا بهاشتراکگذاری اطلاعات محصولات برای خدمترسانی بیشتر به مشتری، تبلیغات و برندینگ به کار رود. بهکارگیری این فناوری روشی مهم برای تأثیرگذاری بر رفتار و تصمیمگیری مشتری است و از طریق نمایشگرهای تعاملی تجربه خرید او را بهبود میبخشد. دیجیتال ساینیج را میتوان در صنایع مختلف به کار برد.
۱. تبلیغات
نمایشگرهای ساخته شده با فناوری دیجیتال ساینیج ابزارهایی عالی برای تبلیغ محصولات، خدمات، رویدادها و فروش هستند. از آنجایی که صفحههای چندرسانهای این نمایشگرها تصاویر گرافیکی چرخشی، ویدیو و انیمیشن دارند، تبلیغکننده میتواند محتوای دیجیتالی دلخواه خود شامل تبلیغات ثابت، نمایش محصولات یا توضیحات ویدیویی را در آن جای دهد. این فناوری در فروشگاهها بیشترین کاربرد را دارد.
۲. نمایش منوی خدمات
با اینکه منوهای کاغذی یا نمایشگرهای ثابت منو هنوز رواج دارند اما کسبوکارها میتوانند با کمک دیجیتال ساینیج فهرست خدمات خود را به شکلی هنرمندانه در نمایشگرهای دیجیتال بیاورند. رستورانها، باشگاههای ورزشی و تعمیرگاههای خودرو میتوانند محتوا و اطلاعات مورد نظر خود را به شکل چرخشی روی دیوارها، پنجرهها یا یک صفحه نمایش دیجیتال به طرز خیرهکنندهای به نمایش درآورند.
۳. نمایش نقل قولهای الهامبخش
نمایشگرهای دیجیتال ساینیج نباید حتما تبلیغاتی باشند. شما میتوانید با کمک این فناوری محتوایی حاوی نقل قولهای الهامبخش از چهرههای مشهور را به نمایش درآورید تا مشتریان و مراجعان را مطلع، سرگرم و باانگیزه کنید. با کمک این نقل قولها میتوانید تابلوهای هوشمند یا حتی کیوسکها را جذابتر کنید و روحیه بازدیدکنندگان را بهبود ببخشید.
این تابلوها در اماکنی نظیر سالنهای ورزشی، مراکز درمانی و ادارات کاربرد دارند و میتوانند به افزایش بهرهوری کارکنان و ایجاد محیطی دلپذیر کمک کنند.
۴. نقشههایی برای مسیریابی
بسیاری از سازمانهای بزرگ نقشههای ثابتی دارند که به بازدیدکنندگان برای مسیریابی کمک میکنند. بااینحال، این نقشهها انعطافپذیری مطلوب را ندارند. این نقشهها باید همگام با تغییرات ایجاد شده بهروز و دوباره منتشر شوند و تنها امکان نمایش اطلاعات ثابت را دارند.
نقشههای دیجیتالی قابل اعتماد، همهکاره و مقرونبهصرفه هستند. با کمک فناوری دیجیتال ساینیج و مدیریت محتوای آنلاین میتوانید نقشهها را در هر زمانی که بخواهید بهروزرسانی کنید و از ابزارهای تعاملی برای تنظیم دستورالعملها بر اساس دادههای مشتری کمک بگیرید.
۵. نمایش پیامهای اضطراری
در مواقع اضطراری، باید بهسرعت تمام کارکنان را مطلع سازید اما این کار بدون وجود استراتژیهای ارتباطی قابل اعتماد بسیار دشوار است. با کمک محتوای دیجیتال ساینیج، میتوانید یک طرح جامع ارتباط اضطراری ایجاد کنید و اطلاعات را روی صفحه نمایشگرهای مختلف در سراسر سازمان خود بهسرعت بهروزرسانی کنید.
کلام آخر
در دنیای فناورمحور امروزی، دیجیتال ساینیج و فناوریهایی مانند آن حرف اول را میزنند. در این شرایط، کسانی در کسبوکار خود موفقتر خواهند بود که از این فناوریها کمک بگیرند. در دیجیسان هم کارشناسان ایرانی همگام با دانش روز، ابزارهایی بر پایه فناوری دیجیتال ساینیج تولید میکنند. سیستم مدیریت محتوای آنلاین نت بی که با کمک فناوری دیجیتال ساینیج ایجاد شده به شما کمک میکند تا محتوای مورد نظر خود را با اهداف مختلف تبلیغاتی یا اطلاعرسانی به بهترین شکل به نمایش بگذارید. برای استفاده از این فناوری کافیست با کارشناسان بخش فروش دیجیسان تماس بگیرید.