آیا میدانید که ۸۴ درصد از مردم موقع خرید از یک فروشگاه از تفلن همراه خود استفاده میکنند؟ از سال ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ درصد از کل ترافیک اینترنت در سراسر جهان صرف تلفن همراه شده است. این دو واقعیت بهتنهایی حیرتآور و گویای همه چیز هستند. در سراسر دنیا، تلفن همراه حرف اول را میزند. حالا تصور کنید که در یک فروشگاه یا فرودگاه هستید و شارژ تلفن همراهتان تمام میشود یا در شرف تمام شدن است. پاور بانک یا شارژر هم همراهتان نیست. چه میکنید؟ احتمالا به دنبال جایی برای شارژ تلفن خود میروید و یک کیوسک شارژ امن و رایگان میبینید. بهتر از این نمیشود اما کیوسک شارژ چیست و چه قابلیتهایی دارد؟
کیوسک شارژ تلفن همراه چیست؟
کیوسک شارژ تلفن همراه نوعی کیوسک خودسرویس است که دارای قفسههای امن برای شارژ تلفن همراه هستند. در این قفسهها کابل شارژ برای انواع تلفن همراه تعبیه شده است. این کیوسک یک صفحه نمایشگر لمسی دارد که از طریق آن میتوانید دستورالعملهای کار با کیوسک را بخوانید و اجرا کنید.
در بخش بیرونی کیوسک هم چراغهای LED وجود دارد که نشان میدهد در کدام قفسههای تلفنی در حال شارژ است. اگر قفسهای در حال استفاده باشد، چراغ آن قرمز میشود و در صورت قابل استفاده بودن قفسه چراغ آن سبز خواهد بود. این موضوع باعث میشود که کاربران بتوانند به راحتی متوجه قابل استفاده بودن قفسههای مختلف کیوسک شوند و در عین حال کیوسک شارژ تلفن همراه جذابیت بصری داشته باشد.
انواع کیوسکهای شارژ
کیوسک شارژ انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگیها و مزایای خاص خود را دارند. انواع کیوسک شارژ عبارتاند از:
- کیوسکهای شارژ با چندین پریز و کابل USB: این ایستگاههای شارژ معمولا در فضاهای عمومی که چندین کاربر نیاز به شارژ همزمان دستگاههای خود دارند، عالی هستند. وجود این کیوسکهای شارژ در کنار سایر کیوسکها مانند کیوسک بلیتدهی یا پرداخت به بازدیدکنندگان کمک میکند تا در حین انجام کارهای دیگر تلفن همراه خود را شارژ کنند.
- کیوسکهای شارژ دارای نمایشگر تجاری: برخی از انواع کیوسکهای شارژ که معمولا در فضاهای عمومی بزرگتر مانند فرودگاه و مراکز خرید استفاده میشوند، دارای نمایشگر تجاری هستند. در بالای این نوع کیوسکها یک نمایشگر تجاری بزرگ تعبیه شده تا افرادی که به قصد شارژ تلفن همراه خود سراغ کیوسک آمدهاند آن را ببینند. این نمایشگر تجاری از طریق سامانه مدیریت محتوای دیجیتال ساینیج کنترل میشود و میتوانید در آن هر نوع اطلاعات ضروری یا تبلیغات را به نمایش درآورید.
- کیوسکهای دارای کمد: این کیوسکها نیز معمولا در فضاهای عمومی مانند فرودگاهها، هتلها و مکانهای دیگر به کار میروند. این نوع کیوسک شارژ کمدهای قفلدار دارد که کاربران میتوانند از آنها برای نگهداری وسایل خود در حین شارژ استفاده کنند.
- کیوسک شارژ بیسیم: این نوع کیوسک از فناوریهای بیسیم مانند NFC برای شارژ تلفن همراه استفاده میکنند و نیازی به کابل ندارند. از این کیوسکها برای شارژ دستگاههای مختلف از جمله تلفن همراه هوشمند، تبلت و سایر دستگاههای دارای قابلیت بیسیم استفاده میشود.
- کیوسکها خودسرویس با شارژرهای قابل حمل: استفاده از این کیوسکها برای کاربران در حال حرکت راحت است. آنها با استفاده از یک نرمافزار، شارژرهای قابل حمل آماده استفاده را به تلفن همراه خود متصل میکنند. این فرایند توسط نرمافزار کیوسک کنترل میشود. این نرمافزار در صورت نیاز به بازگرداندن شارژر به کیوسک موضوع را به فرد اطلاع میدهد و بعد آن را برای کاربر بعدی شارژ و آماده استفاده میکند.
چرا باید کیوسک شارژ نصب کنیم؟
اگر به عنوان صاحب یک فروشگاه، مرکز پزشکی یا سالن زیبایی به فکر هوشمندسازی کسبوکار خود و بهبود تجربه مشتری هستید، به کیوسک شارژ نیاز پیدا میکنید. این نوع کیوسک در کنار انواع کیوسکهای فضای باز و بسته برای مشتریان شما راحتی بیشتر را به ارمغان میآورد.
کیوسکهای شارژ دارای صفحه نمایش لمسی هستند که در آن میتوانید اطلاعات مربوط به خدمات شارژ رایگان یا حتی تبلیغات مربوط به خدمات و محصولات خود را نمایش دهید. بنابراین، مشتریان علاوه بر شارژ تلفن همراه خود، اطلاعاتی درباره کسبوکار شما به دست میآورند.
از آن گذشته، کیوسک شارژ میتواند به بخشی از شبکه تبلیغاتی کسبوکار شما تبدیل شود. میتوانید این کیوسک را در کنار نمایشگر هوشمند و کیوسکهای سفارشگیر، نوبتدهی، بلیطدهی یا پرداخت نصب کنید و محتوای تبلیغاتی آن را به صورت همزمان با این دستگاهها تغییر بدهید. به این ترتیب، مشتری موقع شارژ تلفن همراه و انجام کارهایی مانند پرداخت و سفارشدهی اطلاعات و تبلیغات مورد نظر شما را به شکلی جذاب و مؤثر مشاهده میکند.
کلام آخر
کیوسک شارژ نوعی کیوسک هوشمند مبتنی بر دیجیتال ساینیج است. برای هوشمندسازی کسبوکارهای مختلف میتوانید از این کیوسک در کنار سایر راهکارهای دیجیتال ساینیج استفاده کنید. کیوسکهای شارژ راهی ساده و تأثیرگذار برای بهبود تجربه مشتری و رونق کسبوکار هستند.