کیوسک نوبت دهی چیست؟

وقت طلاست و کسب‌وکارهایی که مراجعان یا مشتریان بیشتری دارند، این نکته را به‌خوبی می‌دانند. مدیران مشاغل موفق معمولا از ابزارهای نوآورانه کمک می‌گیرند تا از زمان به بهترین شکل استفاده کنند. یکی از این ابزارهای نوآورانه کیوسک نوبت‌دهی است. در ادامه، توضیح می‌دهیم که کیوسک نوبت‌دهی چیست و در چه مشاغلی بیشترین کاربرد را دارد.

کیوسک نوبت دهی چیست؟

یکی از قدیمی‌ترین انواع کیوسک دیجیتال کیوسک نوبت‌دهی است. حتما در سال‌های اخیر شکل ساده‌تر این کیوسک‌ها را در بانک‌ها و ادارات مختلف دیده‌اید. کیوسک نوبت‌دهی هوشمند شکل پیشرفته‌تر همان کیوسک‌های ساده است. این کیوسک همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، برای نوبت‌دهی به کار می‌رود.

کیوسک نوبت‌دهی نوعی کیوسک هوشمند است که صفحه نمایشگری برای نمایش اطلاعات دارد. مشتریان و مراجعان می‌توانند از طریق این نمایشگر لمسی اطلاعات مربوط به نوبت‌دهی را ببینند و از میان گزینه‌های گرافیکی جذاب به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن برای امور مختلف نوبت بگیرند. کیوسک نوبت‌دهی به مراجعان این امکان را می‌دهد که خودشان بدون نیاز به تعامل با کارکنان، نوبت بگیرند، هزینه آن را بپردازند و رسید دریافت کنند.

چرا باید از کیوسک نوبت دهی استفاده کنیم؟

کیوسک‌های نوبت‌دهی به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها کمک می‌کنند. به‌جای اینکه مشتریان و مراجعان برای ساعات طولانی در صف پذیرش بایستند، از این کیوسک‌های هوشمند کمک می‌گیرند. از این راه، دیگر خبری از مراجعان خسته و کلافه نیست. در عوض، مشتریان رضایت بیشتر و تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد دارند که سبب می‌شود در دفعات بعدی هم کسب‌وکار شما را انتخاب کنند.

علاوه‌براین، کیوسک نوبت دهی می‌تواند بسیاری از وظایف کارکنان را انجام دهد. در نتیجه، آنها برای انجام دادن وظایف دیگر خود وقت و حوصله بیشتری دارند. این کیوسک‌ها در برخی از مواقع می‌توانند جایگزین نیروی انسانی شوند و هزینه استخدام این نیرو صرف رشد و پیشرفت بیشتر کسب‌وکار و موضوعاتی نظیر بازاریابی می‌شود.

ویژگی دیگری که کیوسک‌های نوبت‌دهی دارند این است که می‌توانید آن را از طریق دیجیتال ساینیج کنترل کنید. در نتیجه، این کیوسک به بخشی از سیستم هوشمند اداره کسب‌وکار شما تبدیل خواهد شد.

آخرین ویژگی کیوسک نوبت‌دهی هم این است که با کمک آن می‌توانید در زمانی کوتاه از فهرست مراجعین و تراکنش‌های آنها گزارش تهیه کنید. این کار در روش سنتی حداقل چند روز تا یک هفته زمان می‌برد.

کاربردهای کیوسک نوبت دهی

در گذشته، کیوسک‌های نوبت‌دهی با طراحی و شکل ساده‌تر در مشاغل محدودی کاربرد داشتند، اما کیوسک‌های هوشمند تمام معادلات را بر هم زدند. امروزه این کیوسک‌های لسمی هوشمندی در اشکال مختلف مثل استند کیوسک یا کیوسک سان رایس، کیوسک قابل نصب روی دیوار یا کیوسک سان نست و حتی کیوسک‌های کوچک‌تر برای پیشخوان تولید می‌شوند و تقریبا در هر کسب‌وکاری کاربرد دارند.

۱. مراکز درمانی و بیمارستان‌ها

کیوسک نوبت‌دهی یکی از پرکاربردترین ابزارهای هوشمند در بیمارستان و مراکز درمانی است. تجربه موفق تجهیز مرکز جامع سرطان برکت توسط دیجی‌سان نمونه بارز کاربرد این نوع کیوسک در مراکز درمانی است. وجود این کیوسک هوشمند در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها فواید بی‌شماری دارد که سبب شده بیمارستان‌های بزرگ دنیا از آن استفاده کنند.

۲. بانک‌ها

بانک‌ها معمولا یکی از شلوغ‌ترین مراکز هستند که در بعضی از روزهای سال مثل روزهای آخر ماه از همیشه شلوغ‌تر می‌شوند. در سال‌های اخیر شاهد حضور کیوسک‌های نوبت‌دهی در این مراکز بوده‌ایم. با پیشرفت فناوری، این کیوسک‌ها شکل خلاقانه‌تری به خود گرفته‌اند. وجود این کیوسک‌های تعاملی در بانک‌ها باعث می‌شود تا مشتریان بسیاری از امور مالی خود را به‌سرعت پیگیری کنند و انجام بدهند. بنابراین، ازدحام در این مراکز به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

دیجی‌سان با تجهیز بانک ملی نشان داده که می‌توان از این فناوری به بهترین شکل و برای راحتی بیشتر مشتریان استفاده کرد.

۳. ادارات و سازمان‌ها

برخی از ادارات و سازمان‌ها مثل سازمان تأمین اجتماعی همیشه مراجعان بسیاری دارند. این نوع ادارات می‌توانند با به‌کارگیری کیوسک‌های هوشمند مشتریان را بهتر مدیریت کنند. تجربه تجهیز برخی از شعبه‌های سازمان تأمین اجتماعی نشان داده که می‌توان با مدیریت بهینه و کمی خلاقیت قرارهای ملاقات مراجعه‌کنندگان را مدیریت کرد و به صف‌های طولانی انتظار برای همیشه پایان داد.

۴. کتابخانه‌ها و مراکز آموزشی

کتابخانه‌ها و مراکز آموزشی مثل دانشگاه‌ها یکی دیگر از مراکزی هستند که کیوسک نوبت‌دهی در آنها کاربرد دارد. مراجعان کتابخانه با استفاده از کیوسک نوبت‌دهی کتاب‌ها را راحت‌تر به امانت می‌برند. در مراکز آموزشی مثل دانشگاه‌ها هم کیوسک نوبت‌دهی در بخش‌هایی مثل غذاخوری و کتابخانه کاربرد دارد.

کلام آخر

کیوسک نوبت‌دهی یکی از قدیمی‌ترین کیوسک‌های هوشمند است. این کیوسک که این روزها طراحی و شکل جذاب‌تری پیدا کرده، یکی از ضروری‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای هر کسب وکاری است. فرقی نمی‌کند که مدیر یک بیمارستان بزرگ باشید یا یک کتابخانه کوچک را اداره کنید، در هر صورت، کیوسک نوبت‌دهی یکی از انواع کیوسک‌های تعاملی است که به تجربه بهتر مشتری یا مراجع، مدیریت بهینه و سودآوری بیشتر کمک می‌کند.

برای سفارش کیوسک نوبت‌دهی می‌توانید همین حالا با کارشناسان فروش دیجی‌سان تماس بگیرید. این کارشناسان کاربلد با توجه به ویژگی‌ها و نوع کسب‌وکار شما مناسب‌ترین کیوسک نوبت‌دهی را پیشنهاد می‌کنند. پس از آن هم در مدتی کوتاه کیوسک مورد نظر به دست‌تان می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *