کاربردهای کیوسک نوبت دهی در ادارات و سازمان‌ها

امروزه کیوسک‌های تعاملی از جمله کیوسک نوبت‌دهی در اشکال مختلفی در سراسر جهان وارد بازار شده‌اند. از ادارات پست گرفته تا سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک همه از این ابزارهای فناورانه برای سرعت بخشیدن به کارها کمک می‌گیرند. بااین‌حال، هنوز برخی از مدیران ادارات و سازمان‌ها با این فناوری و خدمات مبتنی بر آن آشنایی ندارند. به همین علت، در ادامه، کاربردهای این نوع کیوسک در ادارات و سازمان‌ها را شرح می‌دهیم.

چرا باید در ادارات و سازمان‌ها از کیوسک نوبت‌دهی استفاده کنیم؟

ممکن است کیوسک‌های نوبت‌دهی ظاهری ساده داشته باشند اما همین ابزارهای به ظاهر ساده می‌توانند در بهبود عملکرد ادارات و سازمان‌ها تأثیر بسزایی داشته باشند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که افراد در محیط‌های ناآشنای اداری بیش از حالت عادی دچار اضطراب می‌شوند و وجود ابزارهای فناورانه با کاربری ساده می‌تواند به آنها احساس راحتی بیشتری بدهد. بر همین اساس، کیوسک‌ نوبت‌دهی در این کسب‌وکارها ۳ کاربرد مختلف دارد.

۱. زمان انتظار ارباب رجوع کاهش می‌یابد

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که ادارات و سازمان‌های بزرگ همواره با آن روبه‌رو هستند، ازدحام بیش از اندازه ارباب رجوع است. این مسئله در ادارات و سازمان‌های بزرگتر که ارباب رجوع بیشتری دارند، بیش از همه خود را نشان می‌دهد. با نصب و راه‌اندازی کیوسک‌های نوبت‌دهی در بخش ورودی ادارات و سازمان‌ها می‌توان این مسئله را به بهترین شکل ممکن حل کرد.

ارباب رجوع، به محض ورود به اداره یا سازمان مورد نظر می‌تواند از طریق کیوسک نوبت‌دهی با بخش‌های مختلف آن اداره یا سازمان آشنا شود و برای مراجعه به بخش مورد نظر خود نوبت بگیرد. به‌علاوه، با استفاده از ویجت‌های مختلف در صفحه نمایش کیوسک می‌توانید موقعیت مکانی هر بخش را هم مشخص کنید تا شاهد ازدحام ارباب رجوع سرگردان در بخش پذیرش، طبقات مختلف یا حتی آسانسورها نباشید.  

۲. به امور اداری سرعت می‌بخشد

سیستم مدیریت محتوای آنلاین مبتنی بر دیجیتال ساینیج می‌تواند محیط کاری اداره یا سازمان شما را دگرگون کند. با کمک این فناوری می‌توانید کیوسک‌های نوبت‌دهی و اطلاعات آنها را در بخش‌های مختلف مانند بخش مراجعه ارباب رجوع کنترل کنید. این کیوسک می‌تواند جایگزین کارمند بخش پذیرش شود و به‌سادگی اطلاعات مورد نیاز کارکنان و ارباب رجوع را در اختیار آنها بگذارد. در نتیجه، اطلاعات مربوط به پذیرش هر بخش سریع‌تر به آن بخش منتقل می‌شود و مراحل اداری که در حالت عادی بسیار زمان‌بر هستند، در مدت زمان کمتری انجام می‌شوند.

کیوسک مدل سان ویو مناسب برای ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی

۳. به تقویت برند شما کمک می‌کند

کیوسک نوبت‌دهی این قابلیت را دارد که به ابزاری مؤثر برای تبلیغ برند شما تبدیل شود. کافیست لوگو، طرح‌ها و رنگ‌هایی که یادآور برند شما هستند را در طراحی محتوای این کیوسک به کار ببرید. ارباب رجوع هنگام از استفاده از کیوسک بارها لوگو و طرح‌های شما را می‌بیند و تا مدت‌ها تجربه کاربری آسان کیوسک در ذهن او برند شما را تداعی خواهد کرد.

علاوه‌براین، لوگو و طرح‌های منحصربه‌فرد اداره یا سازمان شما به کیوسک شکل حرفه‌ای‌تری می‌بخشند. این موضوع نیز به نوبه خود در تقویت برند نقش مؤثری خواهد داشت.  

کاربرد انواع کیوسک نوبت‌دهی دیجی‌سان در ادارات و سازمان‌ها

برای استفاده بهینه از کیوسک نوبت‌دهی باید سراغ بهترین نوع آن بروید. کیوسک نوبت‌دهی دیجی‌سان با طراحی منحصربه‌فرد و کاربری آسان، نمونه موفق این نوع کیوسک هوشمند است.

کیوسک‌های نوبت‌دهی دیجی‌سان در ۲ شکل متفاوت طراحی شده و برای ادارات و سازمان‌های مختلف کاربرد دارند:

  • کیوسک نوبت‌دهی مدل «سان ‌نست»

این کیوسک نوبت‌دهی یک صفحه نمایش لمسی دارد که ارباب رجوع از طریق آن می‌تواند اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کند و برای مراجعه به بخش‌های مختلف نوبت بگیرد. کیوسک سان نست در مقایسه با سایر انواع کیوسک قابلیت نصب ساده‌تری دارد و می‌توانید آن را به شکل ایمن روی دیوار نصب کنید. بنابراین، ادارات و سازمان‌هایی که فضای کوچک‌تری دارند یا با محدودیت فضای کاری روبه‌رو هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

کیوسک سان نست
  • کیوسک نوبت‌دهی مدل «سان رایز»

سان رایز یک استند کیوسک نوبت‌دهی با صفحه نمایش لمسی است. این کیوسک را می‌توانید در بخش ورودی اداره یا سازمان مورد نظر خود قرار بدهید تا ارباب رجوع به محض ورود، برای مراجعه به بخش‌های مختلف نوبت بگیرد. کیوسک سان رایز برای ادارات و سازمان‌های بزرگ که فضای داخلی بیشتری دارند، مناسب‌تر است.

دیجی‌سان؛ راهی هوشمند به سوی پیشرفت

شرکت مبین فناوران جی (دیجی‌سان) تولیدکننده کیوسک‌های هوشمند و ابزارهای مبتنی بر فناوری دیجیتال ساینیج است که از سال ۱۳۸۹ کار خود را در اصفهان آغاز کرد. کاربرد کیوسک‌های تعاملی این شرکت در سازمان تأمین اجتماعی نمونه موفقی از به‌کارگیری این فناوری در ادارات و سازمان‌هاست.

شما هم اگر مدیر یک اداره یا سازمان هستید و می‌خواهید فناوری را به خدمت ارباب رجوع و کارکنان خود درآورید، می‌توانید از دیجی‌سان کمک بگیرید. با تماس با کارشناسان فروش دیجی‌سان، بهترین کیوسک‌های تعاملی متناسب با فضای کاری و شرایط اداره یا سازمان مورد نظر به شما پیشنهاد می‌شود. پس از آن هم ظرف مدتی کوتاه، این کیوسک‌ها به دست‌تان خواهند رسید تا گامی هوشمندانه به سوی پیشرفت بردارید.  

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *