دیجی سان

۵ کاربرد مهم دستگاه سفارش‌گیر در رستوران

در طول دهه گذشته، کیوسک سفارش‌گیر به یکی از لوازم اصلی رستوران‌ها و فست‌فودهای زنجیره‌ای در سراسر جهان تبدیل شده است. با اینکه در ابتدا کیوسک‌های تعاملی با استقبال رستوران‌های بزرگ روبه‌رو نشدند، همه‌گیری کرونا قاعده بازی را تغییر داد. در حال حاضر، تمام رستوران‌های مستقل و موفق در گوشه‌وکنار جهان به کاربرد کیوسک یا دستگاه سفارش‌گیر فکر می‌کنند. آنچه در ابتدا به عنوان فناوری پرهزینه تلقی می‌شد، حالا به عنوان راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه برای رستوران‌ها و گزینه‌ای مناسب برای مشتریان شناخته می‌شود. کاربری آسان تنها مزیت این کیوسک لمسی نیست. کیوسک سفارش‌گیر به رستوران ها کمک کرده‌اند تا کسب‌وکار خود را به بهترین شکل ممکن رونق بخشند. در ادامه، درباره کاربردهای کیوسک سفارش‌گیر در رستوران بیشتر توضیح می‌دهیم.

کیوسک سفارش‌گیر چیست؟

همان‌طور که احتمالا از نام آن حدس می‌زنید، کیوسک سفارش‌گیر نوعی کیوسک تعاملی است که به مشتریان این امکان را می‌دهد که خودشان سفارش دهند و مبلغ آن را بپردازند. در واقع، این دستگاه نوعی ماشین فروش پیچیده است که برای سفارش غذا برنامه‌ریزی می‌شود.

این کیسوک معمولا یک صفحه نمایش لمسی مجهز به رابطی دیجیتالی با کاربری آسان دارد. روی این صفحه نمایشگر منوی رستوران را می‌توان مشاهده کرد. تمام کارها از سفارش غذا گرفته تا پرداخت مبلغ و تحویل آن از طریق این کیوسک انجام می‌شوند. همان‌طور که مشتری غذای مورد نظر خود را انتخاب می‌کند و سفارش می‌دهد، کیوسک اعلان‌هایی با مضمون تبلیغات یا به روزرسانی اطلاعات درباره منو را به او نشان می‌دهد.

 

کیوسک سفارش گیر ۲۲ اینچ مدل سان ویژن
کیوسک سفارش گیر ۲۲ اینچ مدل سان ویژن

 

چرا روزبه‌روز بر محبوبیت کیوسک سفارش‌گیر افزوده می‌شود؟

همان‌طور که گفتیم، کیوسک سفارش‌گیر ابزار جدیدی نیست. پیش از همه‌گیری کووید-۱۹ نیز رستوران‌های بزرگ زنجیره‌ای در سراسر جهان از این کیوسک استفاده می‌کردند. به عنوان مثال، بر اساس گزارش‌های مربوط به رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد، شعبه‌هایی از این رستوران که از این کیوسک استفاده کرده‌اند، به طور متوسط ۵ تا ۶ درصد افزایش فروش داشته‌اند.

دلیل افزایش میزان فروش رستوران‌ها تا حد زیادی به تغییر در رفتار مشتری بازمی‌گردد. مشتریان به‌سهولت و سرعت سفارش آنلاین عادت کرده‌اند و به طرز فزاینده‌ای توقع دارند که سطح کنترل، انتخاب و سفارشی‌سازی خرید آنلاین را هنگام بازدید از یک رستوران هم داشته باشند. کیوسک‌های سفارش‌گیر رستورانی هم طوری طراحی شده‌اند که این انتظار را برآورده سازند.

علاوه‌براین، تنها نسل جدید به کاربرد این کیوسک علاقه ندارد. تحقیقات نشان داده که مشتریان رستوران‌ها در هر سنی مشتاق استفاده از کیوسک سفارش‌گیر رستورانی هستند. در واقع، بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده، ۶۵ درصد از مشتریان معتقدند که اگر رستورانی کیوسک سفارش‌گیر داشته باشد مشتری ثابت آن خواهند شد. همچنین، ۳۰ درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند تا با وجود صندوق‌داری که صف انتظاری به اندازه مراجعان کیوسک دارد، سراغ کیوسک بروند.

کیوسک سفارش گیر سان ویژن
کیوسک سفارش گیر مخصوص رستوران ها و فست فود

کاربردهای کیوسک سفارش‌گیر در رستوران و فست‌فود

محبوبیت کیوسک سفارش‌گیر رستورانی در سراسر جهان روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و البته این موضوع بی‌دلیل نیست. ۵ کاربرد یا مزیت مهم این کیوسک دیجیتال سبب شده تا هر روز رستوران‌ها و فست‌فودهای بیشتری از آن استفاده کنند.

۱. افزایش میزان فروش

شاید بزرگترین مزیت یا کاربرد کیوسک سفارش‌گیر رستورانی تأثیر آن بر درصد فروش رستوران‌ها و فست‌فودها باشد. به جای اینکه از کارکنان خود بخواهید غذاهای محبوبتان را تبلیغ کنند، از کیوسک سفارش‌گیر کمک می‌گیرید. این کیوسک با توجه به سفارش‌های مشتری به او گزینه‌های دیگری را پیشنهاد می‌دهد. در واقع، نیازهای مشتری را پردازش می کند و بر اساس آنها پیشنهاداتی می‌دهد که احتمال پذیرش آنها از سوی مشتری بسیار بالاست. در نتیجه، در آخر هر ماه از افزایش درصد فروش رستوران شگفت‌زده خواهید شد. 

کیوسک سفارش گیر دیواری
کیوسک سفارش گیر دیواری

۲. کاهش زمان انتظار

یکی دیگر از کاربردهای مهم و بارز کیوسک سفارش‌گیر تسریع روند سفارش‌گیری است. در حقیقت، مشتریان گرسنه از انتظار در صف‌های طولانی متنفرند. بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده، اگر صف انتظار رستورانی بیش از ۵ نفر باشد، ۷۵ درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند تا از کیوسک سفارش‌گیر استفاده کنند و در صورتی که صف انتظار از ۱۰ نفر بیشتر باشد، نزدیک به ۹۰ درصد مشتریان سراغ کیوسک تعاملی هوشمند می‌روند.

۳. افزایش دقت در سفارش‌گیری

با انتخاب و ارسال سفارشات توسط مشتری، حواشی مربوط به سفارش‌گیری به‌ویژه اشتباه در این فرایند به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. این کیوسک با منوی دیداری برای کاهش ارتباطات نادرست بسیار کاربردی و ارزشمند است چون دقت سفارش‌گیری را تضمین می‌کند. با کمک این ابزار فناورانه می‌توانید مطمئن باشید که مشتریان دقیقا می‌دانند که چه چیزی سفارش می‌دهند. در نتیجه، کمتر جمله «این چیزی نیست که من سفارش دادم» را می‌شنوید.

۴. صرفه‌جویی در هزینه نیروی کار

کیوسک سفارش‌گیر رستورانی جایگزینی مطمئن برای کارکنان شماست. بنابراین، می‌توانید با خیال راحت هزینه نیروی کار بخش صندوق‌داری یا سفارش غذا را صرف بخش‌های مهم‌تر رستوران کنید. از این طریق بهره‌وری کارکنان افزایش می‌یابد. کیوسک‌ها نمی‌توانند و نباید جایگزین همه کارکنان رستوران شوند اما در شیفت‌های شلوغ کاری شما را تنها نمی‌گذارند و به کمک کارکنانتان می‌آیند. برای رستوران‌هایی که بودجه محدودتری دارند، این کیوسک چیزی مثل یک معجزه خواهد بود.

۵. آسودگی و راحتی کارکنان و مشتریان

به دنبال همه‌گیری کرونا، شاید بزرگترین مزیت کیوسک سفارش‌گیر این باشد که نیاز به تعاملات حضوری را کاهش می‌دهد. این ویژگی به کارکنان و مشتریان شما احساس راحتی بیشتری می‌دهد. حتی در دوران پساکرونا نیز برخی از مشتریان خرید غیرحضوری را ترجیح می‌دهند. کیوسک سفارش‌گیر برای این دسته از مشتریان مثل فرشته نجات است.

کلام آخر

شکی نیست که کیوسک سفارش‌گیر به سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارد. بااین‌حال، کارشناسان پیش‌بینی‌ می‌کنند که تقاضا برای استفاده از این نوع کیوسک به این زودی‌ها کاهش نمی‌یابد. حتی پس از دوران همه‌گیری کرونا نیز بسیاری از مشتریان و رستوران‌داران سراسر جهان از این کیوسک تعاملی استفاده می‌کنند. شما هم اگر جزو آن دسته از صاحبان رستوران و فست‌فود هستید که راحتی مشتری و سود بیشتر برایتان اهمیت دارد، همین حالا با کارشناسان فروش دیجی‌سان تماس بگیرید تا مناسب‌ترین مدل کیوسک سفارش‌گیر برای کسب‌وکارتان را به شما معرفی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *