در طول چند سال گذشته، کیوسک سفارشگیر به یکی از لوازم اصلی مدیران کسبوکارهایی همچون رستوران و فستفود، داروخانه، مراکز درمانی، فروشگاه و مرکز خرید تبدیل شده است. در واقع، باید شیوع کووید-۱۹ را علت اصلی این مسئله بدانیم چون حتی کسانی که تا پیش از آن تصور میکردند که ابزارهای فناورانهای مانند کیوسکهای هوشمند پرهزینه و بیفایده هستند هم متوجه کارایی این ابزارها شدهاند. در حال حاضر، انواع کیوسک هوشمند از جمله کیوسک سفارشگیر در مشاغل مختلف کاربرد دارد و به عنوان گزینهای مناسب برای توسعه کسبوکار شناخته میشود. دلیل این کاربرد فراگیر در ۵ مزیت مهم کیوسک سفارشگیر خلاصه میشود.
۱. کاهش زمان انتظار برای مشتریان
فرقی نمیکند که مشتریان در یک فروشگاه حضور داشته باشند یا در یک رستوران، بههرحال، یکی از بزرگترین عوامل تصمیمگیری آنها برای ماندن یا ترک محل مدت زمانی است که باید در آنجا منتظر بمانند. هرچه مدت زمان انتظار کوتاهتر باشد احتمال اینکه مشتری آن فروشگاه یا رستوران را انتخاب کند، بیشتر میشود.
در این شرایط، تفکر هوشمندانه مدیر کسبوکار تعیینکننده است. آنهایی که به فکر کاهش زمان انتظار مشتریان هستند، از ابزاری مثل کیوسک سفارشگیر کمک میگیرند. با استفاده از این کیوسک هوشمند لمسی روند سفارشگیری نسبت به روشهای سنتی سریعتر میشود. در نتیجه، زمان انتظار کاهش مییابد.
بر اساس آخرین مطالعات انجامشده در زمینه روشهای پرداخت، ۶۹درصد از مشتریان صفهای انتظار طولانی در مراکز مختلف را آزاردهندهترین بخش خرید خود میدانند.
بهعلاوه، کاهش زمان انتظار به این معناست که مشتریان بیشتری میتوانند خدمات دریافت کنند. درنتیجه، درآمد کسبوکار مربوطه بیشتر میشود.
۲. افزایش دقت سفارشگیری
کیوسک سفارشگیر دقت سفارشگیری را تضمین میکند. خطای انسانی کارکنان همیشه یکی از عوامل مهم در دریافت نادرست سفارشها در مراکز تجاری مختلف محسوب میشود. با کمک کیوسک هوشمند سفارشگیر، مشتری بهسادگی سفارش خود را ثبت میکند و هرگونه تغییری در این سفارش در نهایت به عهده خود او خواهد بود.
اگر مشتری برای سفارش چندین مورد حذف و اضافه داشته باشد، میتواند خودش آن را در سیستم هوشمند وارد کند. در این صورت، او مجبور نیست که مدام کارکنان مرکز خرید یا رستوران و مانند آن را صدا بزند و احتمالا در نهایت دچار سوءتفاهم شود.
طبق نظرسنجیهای انجامشده در دنیا، تقریبا ۴۷درصد از مشتریان معتقدند که کیوسک لمسی سفارشگیر بهترین راه برای ثبت سفارشهاست.
با کمک کیوسک یا استند کیوسک سفارشگیر، هنگام انصراف مشتری از یک سفارش، موضوع بهسرعت به واحد تجاری مورد نظر اطلاعرسانی میشود. بنابراین، دقت سفارشگیری بالاتر میرود.
۳. بهبود تجربه مشتری
کیوسک سفارشگیر بهترین گزینه برای آن دسته از مشتریانی است که دوست دارند کارهایشان را خودشان انجام بدهند و تجربه خرید خود را کنترل کنند. این کیوسک با کمک فناوریهای روز دنیا دقت معاملات را بالا میبرد چون مشتری میتواند سفارش را قبل از تأیید بررسی کند. این موضوع میتواند استرس ناشی از تأخیر دریافت سفارش، انتظارهای طولانیمدت و در برخی از مواقع تعامل اجتماعی را کاهش دهد و فرایندهایی مثل سفارشگیری که ضروری هستند اما لزوما لذتبخش نیستند را سرعت ببخشد.
این عوامل همه در بهبود تجربه مشتری تأثیر مستقیم دارند. زمانی که تجربه خرید مشتری از یک مرکز تجاری عالی باشد هم در دفعات بعدی برای خرید سراغ همان مرکز میرود. در نتیجه، میزان وفاداری او به آن مرکز تجاری که ممکن است فروشگاه، رستوران و مانند آن باشد، بیشتر میشود.
۴. گزارشدهی سریع
برای اینکه نسبت به کسبوکار خود نگرشی مستمر داشته باشید، باید مدام گزارشهای خرید و صورتحسابهای آن را دریافت کنید. با بهکارگیری یک کیوسک دیجیتال سفارشگیر میتوانید از هر جایی و با هر دستگاه الکترونیکی از روند کارها گزارش دقیق لحظه به لحظه دریافت کنید. با این کار تصمیمگیریهای شما برای اداره کسبوکار آسانتر و هوشمندانهتر خواهد شد. با کمک اطلاعات و آمار لحظه به لحظه بهدستآمده از این کیوسک تعاملی میتوانید هزینهها را کاهش دهید یا میزان فروش را بالا ببرید. در نهایت هم میزان سودآوری کسبوکارتان افزایش مییابد.
۵. ذخیره منابع
بسیاری از منابع کسبوکار، بهویژه منابع انسانی، با استفاده از یک کیوسک سفارشگیر به بهترین شکل ذخیره میشوند. همانطور که گفتیم، این کیوسک به مشتریان امکان ثبت سفارش را میدهد. بنابراین، هزینه استخدام کارکنان برای بخش پذیرش یا صندوقداری صرف بخشهایی مثل تمیز کردن فضاهای کاری، انبارداری و موارد دیگر میشود.
حرف آخر
کیوسک سفارشگیر در بسیاری از مشاغل مانند رستورانداری، اداره مرکز خرید، مدیریت بیمارستان یا داروخانه کاربرد دارد. فرقی نمیکند که صاحب یک رستوران یا فستفود کوچک باشید یا مدیریت گردشگری یک بیمارستان یا داروخانه بزرگ را بر عهده شما گذاشته باشند. بههرحال، با کمک کیوسک سفارشگیر سفارشها بهسرعت و دقت ثبت میشوند و میزان موفقیت شما بالاتر میرود.
بااینحال، برای خرید کیوسک سفارشگیر باید سراغ بهترینها بروید. دیجیسان یکی از بهترین شرکتهای تولیدکننده کیوسکهای تعاملی است. پس از تماس با کارشناسان فروش دیجیسان، این کارشناسان از شما سؤالاتی درباره نوع کسبوکار و اندازه آن میپرسند. در نهایت هم با توجه به شرایط، بودجه و سلیقه شما بهترین کیوسک سفارشگیر برای کسبوکارتان را به شما معرفی میکنند. بعد از طی مراحل نهایی خرید هم کیوسک سفارشگیر در مدت زمانی کوتاه به دستتان میرسد.