کیوسک نوبت دهی یکی از انواع کیوسکهای تعاملی است که روزبهروز در بیمارستانهای بیشتری به کار میرود. علت آن هم به مزایای بیشماری که این نوع کیوسک برای افزایش کارایی مراکز درمانی و بهبود تجربه بیماران دارد. در ادامه، درباره تجربه بیماران در استفاده از کیوسک نوبتدهی بیشتر توضیح میدهیم.
کیوسک نوبت دهی؛ ابزاری برای کمک به بیماران
بر کسی پوشیده نیست که فناوریهای نوین در حال دگرگون کردن مراقبتهای بهداشتی و درمانی به آن شکلی که میشناسیم هستند. درمانهای جدید برای بیماریها کشف میشوند، بیماریها درمان میشوند، رباتها به کمک جراحان آمدهاند و به لطف پزشکی از راه دور، بیماران میتوانند به صورت مجازی از خانه آرام خود تحت نظر پزشکان باشند. البته، فناوری و ابزارهای آن در حوزه پزشکی تنها به آزمایشگاهها، اتاق عمل و اتاق مراقبت بیماران محدود نمیشود.
کیوسکهای تعاملی هم یکی از ابزارهای فناورانه هستند که به کمک مدیران بیمارستانها و مراکز درمانی آمدهاند. تجربه موفق تجهیز مرکز درمان سرطان برکت نشان داده که کیوسکهای دیجیتالی مثل کیوسک نوبتدهی در تمام بخشهای بیمارستانی کاربرد دارند.
۱. کاهش زمان انتظار بیماران
فرایند پذیرش بیماران مثل پذیرش در هر جای دیگری همیشه به معنای صفهای طولانی انتظار بوده و همه مجبورند که اطلاعات شخصی و درمانی خود را بارها و بارها بازگو کنند. این فرایند خستهکننده غیرقابل اجتناب است و بیماران برای درمان باید این فرایند را طی کنند.
در چنین شرایطی، بهکارگیری کیوسک نوبتدهی میتواند به کمک مراکز درمانی و بیماران آنها بیاید. این کیوسکها در بخش پذیرش بیمارستان یا مرکز درمانی قرار میگیرند. بیماران به محض ورود میتوانند سراغ این کیوسکها بروند، اطلاعات مربوط به پزشک یا بخش درمانی مورد نظر خود را ببینند و برای مراجعه به آن پزشک یا بخش درمانی نوبت بگیرند. پس از آن، هزینه ویزیت را به صورت آنلاین پرداخت و در نهایت رسید دریافت میکنند. کیوسک نوبتدهی به عنوان راهکاری نوین برای رسیدگی به مشکلات پذیرش بیماران به کار میرود و با کاهش زمان انتظار آنها روزبهروز در مراکز درمانی جهان محبوبتر میشود.
۲. افزایش بهرهوری کارکنان مرکز درمانی
زمان انتظار طولانی قطعا یکی از مهمترین کاستیهای فرایند سنتی پذیرش بیماران است. کیوسک نوبتدهی نهتنها زمان انتظار بیماران را کاهش میدهد، بلکه به کارکنانی که پیش از این در بخش پذیرش کار میکردند، اجازه میدهد تا زمان و توجه خود را صرف کارهای مهم دیگر کنند و برای پاسخ به سؤالات یا درخواست کمک بیماران همیشه در دسترس باشند. این مزیت به بیمارانی که به کمک کارکنان بیمارستان یا مرکز درمانی بیشتر نیاز دارند کمک میکند تا خدمات را به بهترین شکل دریافت کنند.
۳. دسترسی ایمن به اطلاعات پزشکی
کیوسک نوبتدهی میتواند از طریق دیجیتال ساینیج با سایر سیستمهای مرکز درمانی مانند دفتر پشتیبانی و سیستم مدیریت پرونده پزشکی الکترونیکی ادغام و یکپارچه شود. در نتیجه، بیماران میتوانند اطلاعات شخصی خود را بهروزرسانی کنند، به سوابق پزشکی خود دسترسی داشته باشند و هر زمان که بخواهند برای ویزیت وقت بگیرند.
از آن گذشته، کیوسکهای تعاملی نوبتدهی مطابق با آخرین استانداردهای امنیت داده ساخته شدهاند و از اطلاعات محرمانه بیماران به بهترین شکل محافظت میکنند.
۴. بهبود تجربه بیماران
با کمک کیوسک نوبتدهی کارکنان مراکز درمانی کمتر بر کارهای اداری تمرکز میکنند. بنابراین، وقت بیشتری را به بیماران و نیازهای درمانی آنها اختصاص میدهند. در نتیجه، تجربه بیمار از مراجعه به آن مرکز درمانی به میزان قابل توجهی بهبود مییابد.
۵. کاهش احتمال انتقال بیماری
در طول دوران همهگیری کرونا، فاصلهگذاری اجتماعی اهمیت بیشتری یافت. به این ترتیب، کیوسکهای تعاملی از جمله کیوسک نوبتدهی بهترین عملکرد خود را نشان دادند. بیماران بهجای مراجعه به پرستار یا کارشناس پذیرش بیمارستانها از این کیوسک استفاده میکردند.
در صورتی که این کیوسک بهطور مداوم تمیز و ضدعفونی شود، درصد انتقال بیماریهای واگیردار در مراکز درمانی و بیمارستان کاهش مییابد.
۶. فرصت بیشتر برای دریافت بازخورد بیماران
برای اینکه یک بیمارستان یا مرکز درمانی بهترین خدمات را به بیماران ارائه دهد، باید نظرات و بازخوردهای آنها را بهطور مداوم دریافت کند. با توجه به اینکه این مراکز همیشه پرازدحام هستند، کارکنان برای دریافت بازخوردهای بیماران فرصتی ندارند و آنها تصور میکنند که صدایشان شنیده نمیشود.
به لطف کاربری آسان کیوسک نوبتدهی و سایر کیوسکهای تعاملی مناسب مراکز درمانی، بیماران میتوانند در نظرسنجیها شرکت کنند یا انتقادات و پیشنهادات خود را بهتر از قبل به گوش مسئولین برسانند. بنابراین، احساس میکنند که نظر آنها برای مسئولین مرکز درمانی اهمیت دارد و به آن توجه میکنند.
کلام آخر
فرایند پذیرش بیماران یکی از کارهای اداری اجتنابناپذیر در مراکز درمانی و بیمارستانهاست. تا پیش از ورود کیوسکهای تعاملی از جمله کیوسک نوبتدهی به این مراکز، تمام مراحل پذیرش بهطور دستی انجام میشد. این موضوع هم باعث میشد که بیماران بیش از همه آسیب ببینند. با وجود کیوسک نوبتدهی فرایند پذیرش سادهتر و سریعتر میشود و همه از جمله بیماران راضی خواهند بود.
اگر به عنوان یک مدیر موفق بیمارستان یا مرکز درمانی به فکر تهیه کیوسک نوبتدهی افتادهاید، میتوانید با کارشناسان بخش فروش دیجیسان تماس بگیرید تا با توجه به شرایط، مناسبترین شکل این کیوسک را به شما معرفی کنند.